Inlägg från: Anonym (Karin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Karin)

Men alltså... snippa?

Dkcre skrev 2016-11-06 10:46:23 följande:
    Nej, det gör det inte. Begriper du inte det så är det ditt problem.

Och jag återkommer inte. Det går inte att diskutera något med såna som dig, du är redan fast bestämd i din egen ignoranta övertygelse.
    Givetvis gör det det, synd att du inte har kapacitet att förstå det. Men men, det kan du inte hjälpa så jag ska inte ens försöka förklara. Skrattande

Nej, jag förstår att du inte återkommer angående det jag sa. Du inser ju att Lord Hans har helt rätt och det kan förstås vara svårt att erkänna. Det är lugnt! Tungan ute
  • Anonym (Karin)
    Tramptass skrev 2016-11-06 11:21:40 följande:
    Alla människor bestämmer själva vilka ord de använder för att benämna saker. Det är upp till var och en. Jag gillar inte heller alla nya ord, och väljer ibland att inte använda dem. Detta innebär inte att jag kan hindra att de används av andra. Min irritation över orden kommer inte påverka någon annans uppfattning av ordets vara eller icke vara. Språket kommer att utvecklas och har så alltid gjort. Alla ord är påhittade från början.

Låt bli att använda ordet snippa om du vill. Låt andra benämna flickors könsorgan med vilket ord de själva vill. Vad du tycker om ordet är irrelevant för andra. Dessutom är ordet redan så pass etablerat att det aldrig kommer att försvinna ändå. Människor i alla åldrar använder det, inte bara 25-åringar. (Själv är jag 37.)

Mitt råd är att fokusera din energi på viktigare saker som du faktiskt har en chans att påverka.
    Vettigt inlägg, tack för det. {#emotions_dlg.flower}

Jag använder inte "hen" heller, brukar sluta läsa trådar fulla av det ordet. Det är ungefär lika illa som när det sägs i reportage att "Ulla heter egentligen något annat", men hallå, säg bara kvinnan då istället för att hitta på ett namn.

Jag är politiker på kommunal nivå så lite har jag nog att säga till om, om än inte mycket. Folkvald kallas det. Glad Dock är detta fåniga ord inget för politiken.
  • Anonym (Karin)
    pyssel skrev 2016-11-06 11:24:53 följande:
    Det där blev allt annat än ett alibi..

Förstår varför du tar en återställare på söndag förmiddag.
    Jojo, jag behöver inget alibi. VAd yrar du om?

Glaset var en symbol för vad jag tycker om din nivå på resonemanget. Ingen personlig återställare. Det blir nog ett glas vin till söndagsmiddagen senare istället.
  • Anonym (Karin)
    Regndamen skrev 2016-11-06 13:04:32 följande:
    Vad hände om flickan skulle vara tvungen att berätta något om sitt underliv gentemot en vuxen som inte tillhörde familjen?
    Ja du, det har jag ingen aning om.
    Antar att hon sagt kusimurran.
  • Anonym (Karin)
    Regndamen skrev 2016-11-06 13:13:41 följande:

Det första jag tänkt på om någon sa mus är troligen en datormus.

Jag utgår från att du inte har barn och därmed aldrig kommer riskera att få barnbarn som är flickor. Var brukar du befinna dig där snippa pratas om så mycket?

Jodå, jag har barn. Två stycken.
  • Anonym (Karin)
    taquine skrev 2016-11-06 13:23:17 följande:
    Varför utgår du från att inte ts har barn? Jävla härskarteknik. Jag har barn och en dotter , och jag kallade hennes  mus för just mus när hon var liten . Skulle inte drömma om att säga snippa.

Bra där, tur vi är fler som vägrar snippa! Solig
  • Anonym (Karin)
    Regndamen skrev 2016-11-06 13:49:47 följande:
    Så om dessa skulle fått döttrar, och velat att du sa snippa, inte mutta, vad hade du gjort?
    Jag hade följt föräldrarnas önskan, nu vet jag ju vad de har för åsikt angående "snippa" så det hade inte blivit aktuellt.
    Jag ska faktiskt snart få mitt första barnbarn. Skrattande
  • Anonym (Karin)
    Johan75 skrev 2016-11-06 13:55:32 följande:

I din trådstart så säger du:

Det stämmer ju inte. Framföallt är snippa ett ord som används av barn och till barn. Vuxna människor använder nog sällan detta ord när de pratar sinsemellan. Det är inte heller ett ord som du lär stöta på i vården. Du är 50+ och har inga flickor. Du behöver inte använda ordet. Du får säga mutta hur mycket du vill, även om många andra tycker det mest låter som något alkisar sa 1974. Det är din rättighet. 
    Stämmer inte?
    Nehej, såg du inte snoppen och snippan på svt?
    Så osmakligt att jag saknar ord.

Nog för att jag var född 1974 men några vad du kallar "alkisar" kände jag inte. Det gör jag för övrigt inte nu heller.
    Utöver det så kallar jag inte alkoholister för "alkisar" vilket är fruktansvärt nedvärderande av sjuka människor.
  • Anonym (Karin)
    Johan75 skrev 2016-11-06 14:14:23 följande:
    Nej, det gjorde jag inte. Var det ett program som vände sig till 50+ kommunpolitiker?
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 14:04:26 följande:
    Nog för att jag var född 1974 men några vad du kallar "alkisar" kände jag inte. Det gör jag för övrigt inte nu heller.
    Utöver det så kallar jag inte alkoholister för "alkisar" vilket är fruktansvärt nedvärderande av sjuka människor.
    Nähä. Ser att du inte vänder dig till vad jag skrev utan försöker ducka. För övrigt känner jag några alkoholister. De har inget emot ordet alkis. De bryr sig om hur de blir behandlade. Inte om ord. 
    Spelar det någon roll vem det vände sig till? Jag fick se det i en grupp på FB, en diskussionsgrupp jag är med i. De flesta tyckte som jag, det är ett helt annat klientel av folk där. 

Och som sagt har detta inget med mitt politiska uppdrag att göra.

I mitt arbete har jag som du kanske förstår en del med grupper med problematik att göra och jag lovar dig, en sjuk människa vill inte ha ett öknamn bara för att du tror att de är ok med det. De kanske skäms för mycket för att våga säga det.
  • Anonym (Karin)
    Fiona M skrev 2016-11-06 14:15:07 följande:

Kan ni inte svara: ni som är emot snippa, är ni 50+ utan flickbarnbarn?

50+ med barnbarn på väg.
Svar på tråden Men alltså... snippa?