EnAnonumius skrev 2016-11-07 16:40:53 följande:
Du jag är hellre en bitterfitta, med öppet sinne som jag har, än en trångsynt Dam som sitter och förfasar över samhällsutveckling och gnäller på vissa ord som inte passar dig.
Men men du kanske har behovet av att använda invektiv? Märkligt att jag, alltså EnAnonumius, som du sitter och gnäller på att jag spyr galla i olika trådar, ändå lyckas undvika att sitta och använda invektiv till dig och andra när jag deltar i olika trådar.
Tryter dina argument helt nu när du är tvungen att ta till invektiv på ett eller annat sätt?
Du kanske skall lära dig av mig hur man kan "spy galla" utan att använda invektiv. Eller det kanske är lika verklighetsfrånvänt som att acceptera ett ny ord, snippa, som är vettigt att använda för flickor, så som snopp är vettigt att använda för pojkar?
Det ordnar sig nog för dig med Damen. Finns ju värre saker att gnälla på än ordet snippa. Som sagt du måste nog ha för mycket fritid, och inget vettigt att ägna dig åt när du startar en tråd om något så totalt trivialt som ett ord som du inte tycker om. Som sagt ta en kaffekast med lite extra socker i och slappna av. Ditt fall så skulle jag rekommendera 10-örings metoden när du blandar kaffekasken.D.v.s att man lägger en tioöring på botten, sedan fyller på med kaffe så att tio-öringen göms, sedan fylla på med vodka tills man ser tioöringen igen.
Din värld behöver ju knappast gå under bara för att det kommer att finnas ett vettigt bra ord för flickor som det finns för pojkar. Minns att det var du som startade denna tråd där du sitter och öser galla över ett ord.

Du får bara ett kort svar på din verbala spya, jag har inte kallat dig för något som du så duktigt kallar invektiv.
Undrar vem som har mest fritid, du eller jag.

Se så schas iväg med dig, jag orkar inte med dig längre! (Betyder i klarspråk att det inte blir några fler svar som du kan bemöta med en massa ovidkommande trams.)
Tråden handlar för övrigt ENBART om ordet snippa, inte om dig, Damer, kaffekaskar eller något annat som rör sig i din fantasi.
Bye!