Inlägg från: Anonym (Karin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Karin)

Men alltså... snippa?

Regndamen skrev 2016-11-06 16:47:22 följande:
    Det är ju inte riktat mot vuxna, så lämpligheten är väl svårt att avgöra för endel. Vad anser du om de där som klär ut sig till kiss och bajs då? Bättre?
    Inte riktat nej, men producerat av vuxna.
    Dessutom är det vuxna som tar beslut om vad som anses lämpligt, i detta fall var det en missbedömning om du frågar mig. (Fast det gör du ju inte.)

Jag vet inte vad/vem du menar som skulle klä ut sig till kiss och bajs? Förklara gärna.
  • Anonym (Karin)
    Regndamen skrev 2016-11-06 17:42:37 följande:
    Du har alltså diskuterat lämpligheten över en video med snoppar och snippor, men missat barnprogrammet där två vuxna klär ut sig till bajs och kiss? Jag har gett er ett nytt ämne att förfasas över, varsågod.
    Jag hade missat detta program också om det inte varit för gruppen och jag har inget intresse av att diskutera kiss- och bajsfilmen där.

Jag har inte sett klippet någon länkade, det inrtesserar mig inte. 
    Min tråd handlar om ordet "snippa" och inget annat.

Tack tack för ingenting.
  • Anonym (Karin)
    Regndamen skrev 2016-11-06 19:04:13 följande:
    Så du möter egentligen inte ordet i din tillvaro, du vill bara ha något att skriva en klagande tråd om? Okej.
    Spelar du dum eller är du det?

Jag pratade om filmen, inte ordet.

Herregud alltså!
  • Anonym (Karin)
    Anonym (mänsklig) skrev 2016-11-06 19:31:07 följande:
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 19:14:22 följande:
    Jag pratade om filmen, inte ordet.
    Glasklart! Cool

Men snälla någon, läs vad jag kommenterar!

Tråden handlar om ordet om du inte har förstånd nog att begripa det.
  • Anonym (Karin)
    Anonym (mänsklig) skrev 2016-11-06 19:43:06 följande:
    Så - som någon redan påpekat. Vilken roll hade ordet "snippa" i filmen du kommenterar? Hade du och det annorlunda klientelet i diskussionsgruppen mått bättre ifall de använt ordet mutta? 
    Jag diskuterar ordets användning och inget annat.
    Jag struntar i den där filmen, den var bara ett litet sidospår.

Du försöker göra dig lustig men vet du, det lyckas inte.
    Tror faktiskt inte jag har mer att säga till dig.
  • Anonym (Karin)
    EnAnonumius skrev 2016-11-06 22:01:31 följande:
    Har, du Damen, för mycket fritid så att du kan sitta dig och förfasa dig över ett behövliga ord?

Vissa kanske tycker pudlar är så fina att de vill kalla snippan för fiffi. Fiffi är ju annars ett klassiskt pudelnamn (för många).

Jag tycker rävar är fina, så jag kanske skall kalla min snippa för Mickel..

Alltså hur kan man bli så upprörd av ett ord som skall tjäna ett syfte, som är tänkt att ha samma neutrala klang som snopp, och användas på samma sätt på flickor så som snopp görs för pojkar, och skall kunna användas landsomfattande också?

Ta dig en stor kopp kaffe och häll i lite blankt grädde, och kanske ett par sockerbitar så att det blanka grädden gör nytta för dig lite fortare så du kanske kan slappna av lite. 

P.S
    Blankt grädde (för den som inte vet) är ett annat ord att säga att man skall ha en skvätt vodka i kaffet.
    Tack för alla trevliga ord, du är lika charmerande som alltid.
    Jag hade faktiskt saknat din galla här och ändtilgen kom den!

Nej jag har inte för mycket fritid, vad tror du att jag gör uppe så här dags?
    Baseras dina åsikter på antal lediga timmar/dagar eller hur kommer det sig att du ställde en så ointelligent fråga?

Gulligt att du kallar mig för damen förresten! Kram på dig Mickelina! Solig
  • Anonym (Karin)
    Vingarna blå skrev 2016-11-06 22:22:19 följande:

tycker du seriöst att man ska kalla småbarns kön för fitta? Det är ett skällsord och väldigt sexuellt laddat.

Snippa liksom snopp är neutralt vilket gör det perfekt att tillämpa på barnen utan att det känns skämmigt eller fel.

Det är fantastiskt att små flickor ÄNTLIGEN har ett ord på sitt kön. När jag tultade runt på dagis på 80-talet så blev fröknarna väldigt tysta och mumlade när man undrade vad man hade mellan benen (de hade dock inga som hellst problem att berätta för pojkarna att de hade snopp). Ett lågt frammummlande "framskärt" fick vi till svara vilket var jätteförvirrande eftersom fröknarna ofta kallade rumpan för skärten.

Är sååå glad att mina små döttrar kan prata om sina snippor och pojkarnas snoppar utan minsta förvirring.

Jag har inte sagt att jag tycker att man ska använda det ordet, nej.
    Säg du snippa du om du vill, jag kommer inte göra det.

Det verkar vara något fel på ditt tangentbord, bara så du vet så hänger sig bokstäverna ibland. Ser ut som att du inte kan skriva ordentligt. Se till att åtgärda det om du vill bli tagen seriöst.
  • Anonym (Karin)
    EnAnonumius skrev 2016-11-07 14:33:31 följande:
    Vist är det gulligt. Sanningen är den att min fosterfar uppfostrade mig att man skall vara trevlig emot gnällkärringar (de saknar egen uppfostran från sina föräldrar och blir gnälligare och trångsynta när de når 50+ i regel) som gnäller och beklagar  över samhällsutvecklingen,  så som du gör över ordet snippa.  Cool
    Så härligt, då kanske du borde ta hand om dig själv lite bättre så all din ilska och pessimism får sig en känga, vem vet... du kanske är trevlig innerst inne?  Förvånad

Jag har egentligen svårt för bitterfi**or men vissa har en charm på något märkligt sätt... Flört (Eller heter det bittersnippa nu för tiden?)
  • Anonym (Karin)
    Monkii skrev 2016-11-07 15:30:43 följande:
    Bitter-kisshål eller bitter-mellan-benen heter det.

snacka om att missa poängen....
    Haha, eller hur?
    Hur var det nu... Förvånad
  • Anonym (Karin)
    Monkii skrev 2016-11-07 15:51:02 följande:
    Vi har ju redan konstaterat att snippa inte har samma negativa klang som fitta har så att drämma till med bitter-prefixet där kanske var lite dumt? Är du verkligen 70-talist?
    Du förstod alltså inte... ok.
    Vilka"vi" har konstaterat det? Om du och någon fler anser det så får ni "konstatera" det i er lilla grupp. Det är en åsiktsfråga, inget annat och jag håller inte med.

Dra inte i mig i dina vi-konstellationer tack.

Nej, inte 70-talist. Varför tror du det?
  • Anonym (Karin)
    EnAnonumius skrev 2016-11-07 16:40:53 följande:
    Du jag är hellre en bitterfitta, med öppet sinne som jag har, än en trångsynt Dam som sitter och förfasar över samhällsutveckling och gnäller på vissa ord som inte passar dig.

Men men du kanske har behovet av att använda invektiv? Märkligt att jag, alltså EnAnonumius, som du sitter och gnäller på att jag spyr galla i olika trådar, ändå lyckas undvika att sitta och använda invektiv till dig och andra när jag deltar i olika trådar. 
    Tryter dina argument helt nu när du är tvungen att ta till invektiv på ett eller annat sätt? Cool

Du kanske skall lära dig av mig hur man kan "spy galla" utan att använda invektiv. Eller det kanske är lika verklighetsfrånvänt som att acceptera ett ny ord, snippa, som är vettigt att använda för flickor, så som snopp är vettigt att använda för pojkar?

Det ordnar sig nog för dig med Damen. Finns ju värre saker att gnälla på än ordet snippa. Som sagt du måste nog ha för mycket fritid, och inget vettigt att ägna dig åt när du startar en tråd om något så totalt trivialt som ett ord som du inte tycker om. Som sagt ta en kaffekast med lite extra socker i och slappna av. Ditt fall så skulle jag rekommendera 10-örings metoden när du blandar kaffekasken.D.v.s att man lägger en tioöring på botten, sedan fyller på med kaffe så att tio-öringen göms, sedan fylla på med vodka tills man ser tioöringen igen.

Din värld behöver ju knappast gå under bara för att det kommer att finnas ett vettigt bra ord för flickor som det finns för pojkar. Minns att det var du som startade denna tråd där du sitter och öser galla över ett ord.Flört
    Du får bara ett kort svar på din verbala spya, jag har inte kallat dig för något som du så duktigt kallar invektiv.

Undrar vem som har mest fritid, du eller jag. Solig Se så schas iväg med dig, jag orkar inte med dig längre! (Betyder i klarspråk att det inte blir några fler svar som du kan bemöta med en massa ovidkommande trams.)

Tråden handlar för övrigt ENBART om ordet snippa, inte om dig, Damer, kaffekaskar eller något annat som rör sig i din fantasi.

Bye! Spöke
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-11-08 10:47:29 följande:
    Och här kommer jag och håller med ts.
    Jag tycker att ordet borde förpassas till historien som ett av de ord som försvann lika fort som det kom.
    Det är gräsligt minst sagt.

Jag undrar också varför du hetsar upp dig så hemskt mot ts!
    Ingen annan har överöst henne med ens tillstymmelsen av vad du gjort, tar du åt dig personligt på något sätt?
    Behöver jag säga att jag håller med dig? Glad
  • Anonym (Karin)
    E.A är som en rabiessmittad iller i de flesta trådar. Att FL är ett diskussionsforum där vi kan tycka olika har visst gått henne förbi.Använda okvädesord och se det mesta som skrivs som  en personlig förolämpning. lyckas hon bra med. 
    EnAnonumius skrev 2016-11-08 11:12:48 följande:
    Japp krävs en rabiessmittad iller för att upptäcka en annan rabiessmittad iller. 
    Sopa du framför dina egna farstu innan du sopar framför andras. 

Anonym (Mjo) skrev 2016-11-08 11:25:43 följande:
    Håller med, en tråd blir genast förstörd när EnAnonumius börjar med sina förolämpningar och sin otroligt taskiga attityd.. Undrar hur det känns att vara en så avskydd person?
    EnAnonumius skrev 2016-11-08 11:31:26 följande:
    Japp krävs en rabiessmittad iller för att upptäcka en annan rabiessmittad iller.
    Och varför går ni tre helt OT, för trådens ämne och snackar skit om en enskild skribent för?

Men ni kanske inte är så intelligenta till att fatta att ni förstör själva som den ni anklagar.

Wow...
Svar på tråden Men alltså... snippa?