• Anonym (Stekare)

Om man bor i Östermalm, vad jobbar man då med?

Om man bor i Östermalm, vad jobbar man då med?

Civilekonom, jurist, läkare, civilingenjör och liknande vet jag... Mer då?

• Svar på tråden Om man bor i Östermalm, vad jobbar man då med?
  • Anonym (AB)

Vet en som bor där,hon jobbar som undersköterska,en annan som stödjare för människor med psykiska problem.

• Anonym (Hytter)

När jag bodde PÅ Östermalm (0-26 år) pluggade jag, jobbade på matbutik och sedermera statsanställd.

• Kastrullresan

Vi bor på Östermalm och båda jobbar statligt på varsin myndighet i  Stockholm. I vår trappuppgång är det ganska blandat med pensionärer, reklamfolk, arkitekter, tandsköterska, tekniker, professor och läkare och säkert några fler yrken. 

• Carambolan

De jag känner som bor där har "vanliga" jobb. IT-utvecklare, ekonomer, lärare, ljudtekniker... Gemensamt för dessa bekanta är att de antingen är uppvuxna på östermalm eller har gjort lyckad bostadskarriär snarare än yrkeskarriär.

• LaFontaine

Jag är kommunal tjänsteman i förortskommun. Ett tämligen alldagligt och vanligt arbete.

• Anonym (Östermalmsbo)

Vi bor på Östermalm jag är ekonomin som jobbar på finansbolag och min man är civilingenjör och jobbar på investment bolag . Blandat bland våra grannar de flesta jobbar el har jobbat i näringslivet.

• Anonym (M)

Det paret jag känner som bor på Östermalm jobbar som IT-konsult av något slag samt receptionist.

• Anonym (Fia)

Bodde där under många år när jag var ensam , jobbade som undersköterska på ett boende

Svar på tråden Om man bor i Östermalm, vad jobbar man då med?