Om man bor i Östermalm, vad jobbar man då med?
Civilekonom, jurist, läkare, civilingenjör och liknande vet jag... Mer då?
Civilekonom, jurist, läkare, civilingenjör och liknande vet jag... Mer då?
Vet en som bor där,hon jobbar som undersköterska,en annan som stödjare för människor med psykiska problem.
När jag bodde PÅ Östermalm (0-26 år) pluggade jag, jobbade på matbutik och sedermera statsanställd.
Vi bor på Östermalm och båda jobbar statligt på varsin myndighet i Stockholm. I vår trappuppgång är det ganska blandat med pensionärer, reklamfolk, arkitekter, tandsköterska, tekniker, professor och läkare och säkert några fler yrken.
De jag känner som bor där har "vanliga" jobb. IT-utvecklare, ekonomer, lärare, ljudtekniker... Gemensamt för dessa bekanta är att de antingen är uppvuxna på östermalm eller har gjort lyckad bostadskarriär snarare än yrkeskarriär.
Jag är kommunal tjänsteman i förortskommun. Ett tämligen alldagligt och vanligt arbete.
Vi bor på Östermalm jag är ekonomin som jobbar på finansbolag och min man är civilingenjör och jobbar på investment bolag . Blandat bland våra grannar de flesta jobbar el har jobbat i näringslivet.
Det paret jag känner som bor på Östermalm jobbar som IT-konsult av något slag samt receptionist.
Bodde där under många år när jag var ensam , jobbade som undersköterska på ett boende