Bra gaming dator?
Skulle köpa en stationär, definitivt.
Om du vill köra BF 1 med bra grafik ska FU ha ett 1060 grafikkort. Men jag skulle ta ett 1070.
Kostnad för hela datorn: 10-15 tusen.
Skulle köpa en stationär, definitivt.
Om du vill köra BF 1 med bra grafik ska FU ha ett 1060 grafikkort. Men jag skulle ta ett 1070.
Kostnad för hela datorn: 10-15 tusen.
Förslag:
MSI GeForce GTX 1070 8GB Aero OC
ASUS VG248QE
Corsair CX650M 650W
Seagate Desktop 2TB 7200rpm 64MB
Intel 540 240GB
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance
Fractal Design Define R4
Gigabyte Z170-HD3
Cooler Master Hyper 212 EVO
Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB
+ngn dvd läsare
Ca 15 000
Man kan få den byggd för 800 spänn på tex inet eller webbhallen. Men det går annars att bygga den själv med hjälp av youtube videos och lite sunt förnuft.
Jag byggde min dator själv och har aldrig gjort det tidigare.
Och svaret är JA, man behöver dvd läsare!
Det vet jag eftersom jag lät bli att köpa ngn pga att jag aldrig använder den, men när man ska installera drivrutiner till moderkortet behövdes det dvd läsare varpå jag tog den gamla från min förra dator. Man kan säkert komma runt det genom att ladda ner filer på usb osv men det var krångligare än att bara flytta över dvd läsaren.
Tror dock att det är en tidsfråga innan den är överflödig.
Kan lägga till att min dator är ganska bra. Maxar BF 1 och kunde haft 1060 istället för 1070 och hade ändå maxat det. Så det går att komma billigare undan (men också myyycket dyrare)
Hypertreading skulle jag verkligen inte satsa på om jag inte är hyperprylnörd. Och jag är tveksam till om det ens blir bättre.
Låter som en bra bestyckning..
Dock så skulle ju jag inte använda mig av en HDD i detta utan en SSD..
Två skäl.
1 Dels för att en HDD skulle sänka prestandan på datorn över lag. SSD är snabbare och en SSD skulle matcha upp övriga hårdvaran mycket bättre prestandamässigt.
2 Man slipper att använda hörselkåpor, nej men datorn blir mycket tystare. Så tvåan är ju bara en trevlig bonus i det hela.
Man kan göra en kombo.. Att ha en HDD för "masslagring". Och en 120gb (minimum) SSD för operative och programmen. Det går att få en bra och vettig SSD och för runt 500kr idag.