Hoppa av gymnasiet, eller vad?
Jag mår inte så jättebra och har känt så ett tag. Jag tror att jag har/är påväg att få en depression av nåt slag, eller nåt annat. Jag mår i alla fall inte bra och stannar ofta hemma från skolan för att jag inte orkar gå dit. Det är omöjligt för mig att koncentrera mig om jag inte mår bra. Dessutom kom jag in på ett program som jag inte riktigt vill gå. Kan inte säga att jag ogillar det, vi håller på med saker jag är intresserad av (ett praktiskt program). MEN det finns annat jag hellre hade gått, men som jag inte kom in på. Trivs inte så bra i klassen och känner att jag inte klarar av sakerna vi håller på med. Känner mig inte särskilt motiverad.
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill verkligen inte sluta upp som städare eller arbetslös till exempel. Jag vill ju liksom ändå jobba med nånting jag är intresserad av, men jag känner att jag inte klarar av att vara i skolan nu och speciellt inte gå den linjen jag går nu. Tycker inte om den. Jag är ganska säker på att jag hade trivts bättre med ett annat program (inte möjligt att jag kan byta just nu pga har fortfarande underkänt i matte sedan 9an). Dessutom är jag rädd att jag skulle vara enormt mycket efter om jag skulle byta program nu.
What to do?!