Oxynorm!
Jag skadade min rygg ordentligt här i somras i en ridolycka. Låg på sjukhus i omgångar pga väldiga smärtor och fick då morfin. Nu efter 4 månader så är jag mycket bättre i ryggen och skulle då trappa ut medicinen. Nu senaste månaden har jag tagit både oxycontin och Oxynorm. Fick ett uttrappningschema av läkaren som jag började att följa. Men till saken var att det var under ca tre veckor, och vid varje dossänkning så mådde jag skit! Läste på lite om att sluta med morfin och förstod att det skulle va en pärs att sluta med rakt av, men jag gjorde det iaf! Nu är det sex dagar sen jag tog sista tabletten och jag mår inge konstigt alls, i början, de första dagarna var jag som andfådd och svettades mer, men inge mer?
Nu till min fråga: kommer jag att få abstinens senare? För såklart blir kroppen beroende efter denna tid. Eller har jag som ridit ut stormen nu? Kan tillägga att efter ett par månader med med morfin så är det så jäkla skönt att känna sig klar i skallen????
Har även tidigare ätit morfin under en mycket längre tid och det trappade jag ut på egen hand med. Då kände jag mig inte alls som med oxynormen. Kände av lite vid varje dossänkningarna men inte mycket.
Är det nån fler här som slutat tvärt? Och hur kände ni er? Slutade ni tvärt eller trappade ner?