• liberotutte

    hur har ni det med sexet med era barns mor ?

    Nu har jag börjat tröttna efter 10 år och 7 år av knappt inget sex.

    Sex en gång i månaden om jag verkligen anstränger mig för att få det.

    Jag hör hela tiden bortförklaringar att det är mycket med barnen vi måste vila ,tiden räcker inte till osv osv osv.

    Jag är öppet för idéer och har inga gränser ,skulle kunna göra absolut allt för min fru. Älskar att göra det skönt för henne osv.

    PS så vet jag att hon leker med sin dildo när jag inte är hemma

    Det börjar kännas sorgligt att dra en runk i duschen .för att man är kåt , för att man inte vill chansa på att ligga ännu en natt kåt.

    Jag älskar min fru och barn allt är perfekt förutom sexet.

    Barnen är 2 och 4 år.

    Är det verkligen okej med så mycket bortförklaringar?

    Så fort jag te upp sex så är jag jobbig och hon tappar lusten och känner sig otillräcklig .

    Börjar starkt fundera på att skaffa kk men det vill jag inte !!!!

  • Svar på tråden hur har ni det med sexet med era barns mor ?
  • Vilkenfindag
    Anonym (Samma här) skrev 2022-05-20 15:19:10 följande:
    Känner igen mig så mycket i detta. Allt fungerar så bra i normala livet. Vi delar inte upp saker utan ser man att något behöver göras så gör man det oavsett om det är jag eller frugan som ser det.

    Är diskmaskinen klar ja plocka ur den och ställ i nytt oavsett vem som ser det. Är tvättkorgen full ja lägg i tvättmaskinen och kör igång den oavsett vem som ser det.

    Det enda vi delar upp är laga mat eftersom vi slutar olika tider varje dag så vissa dagar slutar frugan sent och jag lagar maten och vissa dagar slutar jag sent och då lagar hon maten.

    Sen då sexlivet. Ja det är ungefär lika. Jag vill men hon säger hon är trött och inte orkar.

    Sen ska jag säga att sex är absolut inte det viktigaste i ett förhållande enligt min åsikt men det är viktigt. Att vara intim med min fru är det bästa som finns. Det ger mig energi och gör så att jag klarar dagarna.

    Jag skickar sexiga sms under dagarna, berättar hur snygg och underbar hon är, hur mycket jag älskar henne och skickar bilder under dagarna (Och nej inte dickpicks) men jag får inget tillbaka. Skriver jag hur snygg hon är eller hur underbar hon är skriver hon bara tack men säger inte detsamma tillbaka.

    Det är alltid jag som skriver först så att säga. Det händer extremt sällan att jag får ett sms först av henne där hon skriver något sexigt eller komplimanger.

    Så ja det lutar åt skilsmässa tyvärr. Men känner detsamma som dig att vill inte slita upp familjen. Mina föräldrar är också separerade. Dock gjorde dom det när jag var 16 så det var inte så farligt för mig egentligen vid den åldern. Man förstod skilsmässa och sådant då. 

    Jag är dock 40 nu så vet inte om man skulle hitta någon ny om det blev skilsmässa. Vill dock inte att mitt sexliv ska vara slut vid 40. :(

    (snälla ta detta inlägg på rätt sätt. Jag vill ge dig kraft)


    När ska ni sårade män förstå? 


    Det är just att du hela tiden ställer upp, att du hela tiden gör rätt och är förutsägbar som gör dig osexig och motbjudande. Din fru vill inte ha en nolla som bara säger tack och förlåt. 


    Hon vill ha en man och det har inte just nu. "Att du inte känner dig bekräftad" Smaka på de orden. Du har blivit ett offer och hon vill inte ha ett offer i sängen. 


    Detta handlar om dig och ingen annan. Bara du kan förändra ditt liv. Lyssna nu: 1. Du ska ta upp ditt gamla intresse du hade när du var yngre. 2. Du ska sluta be om ursäkt (Japp). 3. Du ska börja träna te.x styrketräning och träna hårt, inte mesträna. 3. Du ska börja respektera dig själv och använda snygga kläder.(inga mysbyxor).

    Det är också viktigt att du beslutar dig för att det är ok att leva utan din fru. Först då blir du fri och stark. 

  • Anonym (mumsmums)
    Anonym (Så) skrev 2017-09-23 19:12:20 följande:
    De är de som är det värsta, jag visar uppskattning, jag talar om hur fin och sexig hon är, jag skickar ivåg något sporadiskt sms i veckan där jag säger att jag tycker att hon är bäst och att jag älskar henne, hjälper till hemma och tar ungarna och leker med dom dagligen, hon får åka bort och träffa emhennes vänner och hitta på saker hela tiden, har sagt att hon kanske borde åka iväg en weekend eller något.

    Vad mer kan man göra? Hon har väl ingen lust då hon har sin batteridrivna vänn.
    Skulle tro att en del av problemet ligger där. Du anser alltså att skötsel av hemmet, tvätt osv är hennes ansvar och du är snäll nog att hjälpa till?

    Att du tar barnen för hennes skull, inte för att du själv vill det? Och kanske till och med anser att detta bör "berättiga" dig till sex?

    Om det ligger till på det sättet är det inte konstigt att du aldrig "får" sex!
  • Anonym (Ralf)

    Vi ligger varje dag vi kan, småbarnsåren är jobbiga men prioritera sex, att kyssas, kramas, bekräfta varandra i vardagen. Slappa inte till då tappas lätt attraktionen.

  • Grey Man

    Vi har varit frånskilda i många år och jag lever med en ny kvinna så det blir inte mycket där. Dels för att jag absolut inte vill och dels för att det är lite "frowned upon"!

  • Anonym (Kvinna utan lust)

    Jag och min man ligger aldrig, för mig är det skönt att slippa, vet inte vad min man tycker. Tror han också är nöjd, 

  • CyniskOptimist

    Kan som vanligt inte citera, men "Vilkenfindag" ovan slår verkligen huvudet på spiken. Det är exakt så. +1 på det. 

  • Totesos

    Hej på er! Kvinna, 36 år, son 9 år. 

    Mitt första skrivna meddelande på familjeliv.se. Trillade in på tråden från förstasidan. 

    Vill lämna ett alternativt tips till er i "sexlösa" förhållanden - att skaffa en kk eller dylikt i samråd med partner. Kanske har någon redan sagt detta och det må låta kontroversiellt för många, men egentligen behöver det inte alls vara det.

    För att generalisera vill nog de flesta inte vara otrogna, vilket är fint och lojalt tycker jag. Med sin andra hälft, som ofta är ens bästa vän och kanske en perfekt "team-medlem" kring tex barnen, kan man vilja tillbringa resten av livet trots att sexlusten förändrats. Har man haft djupare samtal om detta och inte riktigt hittat nån lösning för båda innan, är det fullt möjligt att tänka utanför boxen. Tillsammans. 

    Mycket av bilden vi har om hur saker och ting i livet "ska vara" kommer från våra föräldrar eller oklara källor, istället för oss som individer. Med lite mental uppmjukning inser nog många att  lösningar som denna inte är alls fel, utan snarare ens inställning.

    Ha en fin dag! 

  • Anonym (Fd lustlös)

    Det TS beskriver kan jag känna igen mig i. Jag var den kvinnan som inte haft någon lust efter 10 år tillsammans och att man fått 3 barn och min man har alltid tjatat för att få ligga.
    Det gick tillslut så långt att jag ställde upp på ?husfridsknull? för att slippa tjat och bråk om vårat icke-existerande sexliv. 


    Det vände när vi satte oss ner en dag utan att barnen var hemma och verkligen pratade igenom allt, vad jag behövde för att få tillbaka lusten, att inte det berodde på att jag inte älskade honom eller att jag inte tände på honom. Men att det beror mycket på att man faktiskt ÄR trött och känner sig oattraktiv, att livet med barnen tar så mycket energi att det är skönt att bara få sova och vara ensam. Men vi pratade också om vad han hade för önskan i vårt sexliv tex att få ha sex mer och att han ville känna sig älskad och eftertraktad. 


    För mig var det viktigt att slippa tjat och press, att få höra pikar som ?ja vi kan väl gå och lägga oss för man får väl inte ligga ändå?. Att få hitta tillbaka till suget som jag vet fanns men hade hamnat i skymundan. Viktigt var att ta bort pressen att varje beröring måste leda till sex, att han kunde massera mig utan att jag behövde spänna mig för att han snart skulle börja försöka sig på att ligga ändå. 


    När han väl började ta på mig och ge komplimanger, massage, små tjyvnyp i rumpan, brösten osv utan att det ledde till något mer så vaknade min kropp. Jag började bli frustrerad över att inte det ledde någonvart någon gång. Även om jag vart kåt så gjorde han inget mer utan mitt initiativ.

    Nu har det gått ett år och vi har bättre sex än vi hade som nykära. Men det har tagit tid och engagemang. Jag hade säkert hittat någon att ligga med om vi hade gått isär och känt mig sugen men jag vill inget hellre än att spendera resten av mitt liv med denna fantastiska man som även är min bästa vän. 

  • Anonym (Fd lustlös)

    Ska även tillägga att jag bytte preventivmedel. Hade en hormonspiral innan som också bidrar till att man kan tappa sexlusten och bli lätt deprimerad. Så beroende på vad hon har för preventivmedel så kan boven i dramat mycket väl vara det. Men det kan hon prata med sin barnmorska om. 

  • CyniskOptimist

    Totesos: Bra råd där. Med tanke på hur mycket allt annat ändrats så är det ju inte konstigt alls att även premisserna för familjebildning i vissa fall bör följa med i tiden. Vi är ju där vi är idag för att föråldrade metoder kontinuerligt bytts ut mot nya. Kanske har äktenskap och monogrami i sin nuvarande form blivit lite av en föråldrad metod?

  • Spy

    Prata med henne om att du vet att hon använder dildon och fråga om ni inte kan onanera tillsammans? Eller ja med dildon när ni ligger 

  • Anonym (Anno)
    Spy skrev 2023-01-29 06:25:46 följande:

    Prata med henne om att du vet att hon använder dildon och fråga om ni inte kan onanera tillsammans? Eller ja med dildon när ni ligger 


    Eller så struntar han i att fråga och tar henne istället med storm? Uppenbart är hon tänd men inte på honom, så han behöver tuffa till sig. Istället för att be om lov, ta ett rejält tag om henne och hångla upp henne?
  • Anonym (Sällan)

    Ett par gånger i månaden blir det för oss. Frustrerande med så lite, men det är svårt att få henne med på noterna oftare.

  • Anonym (Tror det är viktigt)

    Jag tror det är viktigt att kvinnan också tar sexuella initiativ i en relation, barn eller ej. Vad händer om han inte försöker? Steppar hon upp eller blir det ingen sex alls då? Alltså fy vad trist. 

    Borde ju kännas typ som tjatsex? Om det blir en gång i månaden på flera försök och hon inte tar initiativ alls? 

  • Anonym (Sällan)
    Anonym (Tror det är viktigt) skrev 2023-02-08 13:12:50 följande:

    Jag tror det är viktigt att kvinnan också tar sexuella initiativ i en relation, barn eller ej. Vad händer om han inte försöker? Steppar hon upp eller blir det ingen sex alls då? Alltså fy vad trist. 

    Borde ju kännas typ som tjatsex? Om det blir en gång i månaden på flera försök och hon inte tar initiativ alls? 


    Om jag inte försöker så kanske hon tar initiativ med 4-5 veckors mellanrum. Bättre då att jag tar initiativ några gånger per månad även om hon säger nej hälften av gångerna.
  • Anonym (Beast)

    Har inte läst andra inlägg, så jag antar att någon kanske tagit upp det, men om hon använder dildo så är det i alla fall inte att hon ogillar sex.


    Uppenbart att sexet inte är tillräckligt bra med dig för henne. Vad det beror på kan vara svårt att gissa, då sex normalt kan vara svårt att prata om för vissa. Vet du var klitoris sitter? (säger jag i välmening) Kanske läsa på om kvinnors anatomi (undvika porr då det ger en felaktig bild av vad kvinnor njuter av)

  • Anonym (Sällan)
    Anonym (Beast) skrev 2023-02-08 14:23:15 följande:

    Har inte läst andra inlägg, så jag antar att någon kanske tagit upp det, men om hon använder dildo så är det i alla fall inte att hon ogillar sex.


    Uppenbart att sexet inte är tillräckligt bra med dig för henne. Vad det beror på kan vara svårt att gissa, då sex normalt kan vara svårt att prata om för vissa. Vet du var klitoris sitter? (säger jag i välmening) Kanske läsa på om kvinnors anatomi (undvika porr då det ger en felaktig bild av vad kvinnor njuter av)


    Det är klart att man funderar på om sexet inte är tillräckligt bra, när hon inte vill
Svar på tråden hur har ni det med sexet med era barns mor ?