• Anonym (BodaT)

återkallad körkort

Hej.

Ber om ursäkt att jag startar tråden på fel ställe.

Jag blev av med körkortet i några månader. Körde ändå och blev stoppad av polisen. Nu undrar jag vad kan jag förvänta för straff? Blir det böter, fängelse eller några mpnader till utan körkort alltså förlängning?

Tackar om nån kan hjälpa mig med nån svar..

• Svar på tråden återkallad körkort
  • Holma

Körkortet får du knappast tillbaka . Sen åker du ju på olovlig körning

• Anonym (BodaT)

Har man nån chans om jag skulle anlita advokat kanske.? Få lite hjälp iallafall..

• Anonym (Lagen)

Kolla 3:e paragrafen. www.notisum.se/rnp/sls/lag/19510649.HTM

Man tilldelas försvarare om man inte ordnar en själv. Om du är tagen på bar gärning kan du knappast förhandla bort straffet. Finns det någon förmildrande omständighet kanske rätten håller sig till bötesstraff?

• Aikido

Hur länge var körkortet indraget från början? Påföljden för den olovliga körningen blir troligtvis indraget körkort med några månader. Överskrider summan av tiden på de två indragningarna 12 månader lär du väl behöva ta om körkortet.

• Anonym (BodaT)

Första gången 2 månader. Och för den händelsen som har hänt fick jag betala över 10k kr i böt.

• Kjell2
    Anonym (BodaT) skrev 2016-11-08 14:17:15 följande:

Har man nån chans om jag skulle anlita advokat kanske.? Få lite hjälp iallafall..

Chans för vad? En advokat kan säkert hjälpa dig men förvänta dig inga underverk.
  • Kerubmamman

Var olovlig körning enda förseelsen sista gången?

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (BodaT)

Nej det va det inte. Smitning+böter+2mån. åtterkallad körkort. Men körde ändå och blev stoppad utan körkort.

• Kerubmamman
    Anonym (BodaT) skrev 2016-11-09 12:17:02 följande:
    Nej det va det inte. Smitning+böter+2mån. åtterkallad körkort. Men körde ändå och blev stoppad utan körkort.
    Ok, så sista gången du blev stoppad utan körkort var så var det inget annat inblandat typ fortkörning? 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
Svar på tråden återkallad körkort