Funderar på namnet Eris, vad tycker ni?
Funderar på namnet Eris till min kommande lilltjej. Tycker att det är supersött. Vad tycker ni?
Funderar på namnet Eris till min kommande lilltjej. Tycker att det är supersött. Vad tycker ni?
Smaken är som baken. Jag trodde först det var ett killnamn när jag läste det.
Tänkte också att det är ett killhamn och sen tänkte jag att det är nån ny version av Iris. Faller mig inte i smaken.
Jag läste först Enris och trodde det var ett killnamn. Jag tycker inte om namnet.
Osämjans gudinna som startade det trojanska kriget? Inte sådär jättefina associationer, kanske... Plus att många inte kommer att fatta - utan höra/se Erik eller Iris.
Men. Det är liksom inte fult eller fel.
Osämjans gudinna som startade det trojanska kriget? Inte sådär jättefina associationer, kanske... Plus att många inte kommer att fatta - utan höra/se Erik eller Iris.
Men. Det är liksom inte fult eller fel.
Jag trodde också att det var ett killnamn.. Nä jag gillar det inte :(
Jag tycker det låter som ett smeknamn för Eri, som betyder "Min snopp" på arabiska..
Så nah.
Vill man skapa problem för sitt barn med missuppfattningar och får stava och förklara så varsågod. Jag tycker inte om namnet.
Tänker på fågeln Eris från Lego Chima som sonen lekte/byggde med och tittade på som serie. Det var en snäll tjej.
Låter som killnamn tycker jag. Är i övrigt för udda namn men njae.
Trodde det var ett pojknamn.... nja, inget jag hade valt.
Jag som gillar grekiskt mytologi tycker det är jättefint.
Att hon är tvedräktens (osämjans) gudinna skulle inte störa mig.
Ger, som andra skrivit, rätt tråkiga associationer (gudinnan). Bortsett från det tycker jag att det är fint.