• WendyW

Kombinerad duschkabin med badkar?

Hej! 

Undrar om nån har erfarenhet av de kombinerade duschkabiner med badkar som finns på marknaden nu? Har hittat av märket Arrow på Bygghemma.se, men kan inte hitta några recensioner trots att jag letat. Nuvarande duschvägg är trasig och jag o sambon kan inte riktigt enas om det skall vara dusch eller badkar... Vi har plats men det blir inte optimalt med ett badkar med tanke på hur rören går, så jag funderar på om en sådan här skulle kunna vara ett alternativ? 

www.bygghemma.se/inomhus/badrum/dusch/duschkabin-med-badkar/bad-och-duschkabin-arrow-6025/p-661359

• Svar på tråden Kombinerad duschkabin med badkar?
  • Gullen

Om ni har plats finns även duschbadkar. Vi var sugna på det men har tyvärr inte plats.

• Gullen
    Gullen skrev 2016-11-09 18:19:07 följande:

Om ni har plats finns även duschbadkar. Vi var sugna på det men har tyvärr inte plats.

Och NU såg jag att du redan skrev att det inte passade med rören... Ursäkta.
  • monkees

Två inlägg totalt och av samma person och ändå återfinns tråden bland "hetaste"!

• nuharjagbytt

Den ligger bland hetaste för att så många har läst den, det har inte med antalet inlägg att göra.

TS har ni 230 cm i takhöjd i badrummet? Sen undrar jag hur mycket till bad det blir om det verkligen blir så mycket mer än fotbad? Har ni möjlighet att åka någonstans där den står uppställd?

• pepsimax

Har liknande funderingar, så hänger på. Hade funderingar på sittbadkar för att öka utrymmet, men vet inte hur de är riktigt heller.

• Octavia

Jag har ingen personlig erfarenhet av karet, men mina tankar är att badkaret ser väldigt litet ut och det verkar vara svårt att bada när hela karet är inramat av en duschvägg. Normalt brukar man ju luta huvudet mot kanten men det går ju inte att göra här utan man lär få sitta rakt upp och ner för att få plats. Ser inte så skönt ut.

Det är också massor av detaljer inne i kabinen: vred, handtag, vinklar och vrår, där det lär fastna smuts och kalkrester och det lär nog krävas rätt mycket detaljstädning för att hålla det rent och fräscht.

• Vinterankan

Jag skulle tycka den var super, men jag sitter gärna hopkurad när jag badar också och tänker att det skulle vara härligt att sitta hopkurad där med duschen på

• K med lilla E

Exakt en sån köpte och installerade vi i vårt förra hem och ÅH vad jag saknar den!!! Helt underbar, det står på min önskelista när vi ska göra om badrummet där vi bor nu Glad

• Juan Camilo
    Sorry for my bad Swedish. I'm thinking of buying the "Arrow" combined shower. I can not find any reviews online. Who knows how good they are?
  • Juan Camilo

Tyvärr för min dåliga svenska. Jag tänker på att köpa samma "Arrow" duschkabin. Jag hittar inga recensioner online. Vem vet hur bra de är?

Svar på tråden Kombinerad duschkabin med badkar?