Inlägg från: Majamajamaja |Visa alla inlägg
  • Majamajamaja

Blöjfri hemma men måste ändå ha blöja på förskolan

Hej. Vi hade samma problem. Blöjfri hemma men inte på fsk. Jag vägrade helt sonika att ge med mig. Han ska inte ha blöja när han är blöjfri. De fick ta honom på toa på bestämda tider eftersom att han inte sa till lika bra på fsk. Eftersom att barnen inte får samma uppmärksamhet som hemma så kan de låta bli/missa att säga till. Tidsspannet är väldigt litet så om ingen fröken finns i närheten just när han/hon är kissnödig så hinner de kanske inte varpå fröknarna tycker att hn/hon inte alls är torr och sätter på blöja. Lat personal finns det överallt. Jag hade tur med min fsk och de flesta förstod att det var viktigt att han fick gå på toa och inte använda blöja. Det vi märkte var att på eftermiddagen fanns inga rutiner för toabesök och då blev det ofta olyckor. Se till att de har en fungerande rutin, tex före utelek, före mellis, före och efter sovrutiner mm. Det brukar de ha men se till att din son inkluderas. Och ta hem alla blöjor. Begär ett möte med chefen och diskutera igenom detta och stå på dig.

Svar på tråden Blöjfri hemma men måste ändå ha blöja på förskolan