• Emmmmm

Hormonspiralen åkt ut??

Jag skulle föra in en tampong, som hamnade snett och när jag skulle rätta till den så känner jag som någon plastigt tvärs över livmodertappen? Som verkar sitta fast (vågar inte röra så mycket). Jag satt in en hormonspiral i augusti (hick utan problem). Har sedan dess haft nästan konstanta blödningar (inte lite men inte så särskilt mycket blod heller). Småmolande till och från. Kan det vara spiralen jag känner? Kan den åka ut?

• Svar på tråden Hormonspiralen åkt ut??
  • Hnnm

Dr skulle absolut kunna vara den... min var påväg ut (men hade fastnat) och jag kände till och från att den gjorde ont. är du orolig bör du dock ringa och boka en tid för att kontrollera att det är som det ska!

• Emmmmm
    Hnnm skrev 2016-11-08 22:44:04 följande:

Dr skulle absolut kunna vara den... min var påväg ut (men hade fastnat) och jag kände till och från att den gjorde ont. är du orolig bör du dock ringa och boka en tid för att kontrollera att det är som det ska!

Tack för svar. Ja jag har inte känt något där tidigare och det är mer molande värk nu. Ska ringa BM i morgon bitti och höra
  • Maria 79

Låter som att spiralen fallit ner i livmodertappen. Den behöver isåfall plockas ut.

• Emmmmm
    Maria 79 skrev 2016-11-09 00:28:49 följande:

Låter som att spiralen fallit ner i livmodertappen. Den behöver isåfall plockas ut.

Kan vara trådarna jag känner, och så verkar det som att det ska vara? Varken tåg eller bussar går i detta väder så jag kommer ingenstans idag oavsett :(
  • Maria 79

Trådarna känns som trådar, inte som något plastigt som själva spiralen

• Emmmmm
    Maria 79 skrev 2016-11-10 08:07:00 följande:

Trådarna känns som trådar, inte som något plastigt som själva spiralen

Typ ståltrådar eller är de ännu tunnare och typ knappt ska kännas?
  • Maria 79

Det beror lite på hur länge du haft spiralen, trådarna mjukar upp sej med tiden och brukar inte kännas alls alt känns som vanliga sytrådar.. innan det sker kan de ju kännas lite strävare/vassare såklart.

• Emmmmm
    Maria 79 skrev 2016-11-12 01:48:02 följande:

Det beror lite på hur länge du haft spiralen, trådarna mjukar upp sej med tiden och brukar inte kännas alls alt känns som vanliga sytrådar.. innan det sker kan de ju kännas lite strävare/vassare såklart.

Hej ca 3 månader
Svar på tråden Hormonspiralen åkt ut??