För mig hade jag noll smärta av nått slag innan det blommade ut rejält.
Utan det jag hade var en del trötthet, höga levervärden, magen som kunde ge en 10 besök på toan vissa dagar och speciellt efter vissa saker som tex vaniljglass, då pratar vi om 5min och sen explosion ur baken.
Sen en dag så kände jag mig väldans konstig på kvällen, inte ont men bara så mysko.
En mycket stor oro i kroppen, och var vaken i många timmar för sen somna typ 4-5 på morgonen, vaknade sen vid 7-tiden med en smärta under revbenen.
Som gick från sida till sida och gjorde inte ondare om man provocera området med tryck.
Detta eskalerade sen till ett akutenbesök där man konstaterade bukspottskörtelinflammation.
Blev uppsatt på för besök hos läkare för operationsbokning.
Fick ett mycket kort gallstensanfall kanske 2-3sekunder som kändes någon stack en kniv i mig upprepade gånger.
Ytterligare 2 veckor senare, så fick jag en bukspottskörtelinflammation igen, och den gången akutopererade man mig.
Hoppas bara du inte får en bukspottskörtelinflammation, då dessa är från väldigt smärtsamma till EXTTREMT smärtsamma.
Operationen är enkel, man får 3 hål på magen, och smärtan ifrån operationen är i princip helt borta efter 3-5 dagar.
Och kanske lite ömt vid hålen några dagar till.
Tyvärr nu många år senare, så känner jag av att gallan inte fungerar så bra.
Kan vara så att gallgångarna har fått sämre funktion.
Så varit stunder där jag känt mig precis som före op av gallblåsan, för sen bar försvinna.
Så antar att det blir dålig genomströmning, för sen lossna upp igen.
Jag ska ta upp detta med läkare nästa gång jag är hos dom, och kolla upp detta.