• mommylife

svårt att bli gravid med tredje barnet

Hej!
    Jag har två barn, 3 och 5 år. Jag är 30 år. Jag har försökt att bli gravid nu i cirka 2 år.
    Det senaste året har jag i perioder ätit pergotime.
    Mina tidigare graviditeter var helt naturliga, ingen pergotime, försökte i cirka ett år innan jag blev gravid, max 1 år.
    Varit hos gyn. Hon sa att jag har lätt pco, men att det är bara en tidsfråga innan jag blir gravid sa hon och jag frågade flera gånger vid olika tillfällen...
    Vi tog blodprov och jag hade ägglossning, flera ultraljud, allt är bra.
    Då misstänkte jag att min mans spermakvalité hade försämrats, han lämnade prover hos RMC i Malmö, allt är perfekt.

Jag är lite av ett kontrollfreak, och kan hända att jag vill detta lite för mycket. Tror ni att hjärnan kan påverka så att det låser sig?
    Jag har provat akupunktur, healing osv.
    Jag vet att jag har två friska barn, jag är så oerhört tacksamma för dessa, men nu är det så att jag vill ventilera detta och få stöd.
    Min man har gått med på IVF i slutet på nästa år, vi har även pratat om adoption om några år...

• Svar på tråden svårt att bli gravid med tredje barnet
  • nnnnnnnn

Det finns en tråd om bisolvon. Kanske värt att testa?

Sen även zink och magnesium?

Lycka till!

• mommylife
    nnnnnnnn skrev 2016-11-09 10:34:29 följande:

Det finns en tråd om bisolvon. Kanske värt att testa?

Sen även zink och magnesium?

Lycka till!

åh tack söta du!
    jag äter redan zink, bisolvon har jag testat... ska börja med det igen..
    Jag tror att bisolvon hjälpte mig med första barnet, men bara en känsla..
  • Orkide

Hej, försöker bli gravid med en trea här. Har tidigare blivit gravid med pergotime och blev det även förra hösten. Men nu vågar jag inte ta mer pergotime pga förhöjda chanser till cancer. Har nu fått letrozol. Har du tänkt pröva de?

Har försökt i 21 månader nu så vet hur det känns !!

• nnnnnnnn
    mommylife skrev 2016-11-09 10:37:38 följande:
    åh tack söta du!
    jag äter redan zink, bisolvon har jag testat... ska börja med det igen..
    Jag tror att bisolvon hjälpte mig med första barnet, men bara en känsla..
    Vi hade inte lätt att få barn heller, fast första gick som smort. Men dessa två saker hjälpte oss, så nu vill man att fler ska lyckas!
    Lycka till!
  • mommylife
    Orkide skrev 2016-11-09 13:13:06 följande:

Hej, försöker bli gravid med en trea här. Har tidigare blivit gravid med pergotime och blev det även förra hösten. Men nu vågar jag inte ta mer pergotime pga förhöjda chanser till cancer. Har nu fått letrozol. Har du tänkt pröva de?

Har försökt i 21 månader nu så vet hur det känns !!

Åh! Jag visste inte det fanns risk för ökade risker för detta... inget jag är sugen alls på att fortsätta med då.. hur är letrozol? Hur hög dos Pergotime tog du?
  • Orkide
    mommylife skrev 2016-11-10 08:38:10 följande:
    Åh! Jag visste inte det fanns risk för ökade risker för detta... inget jag är sugen alls på att fortsätta med då.. hur är letrozol? Hur hög dos Pergotime tog du?
    Letrozol ska fungera på samma sätt som pergotime enligt min gyn. Jag brukade ta enkeldos pergotime. Första gången blev jag gravid omgång två med pergotime. Inför nästa barn fick jag försöka längre och tredje gången ännu längre.. Men sista blev ju missfall. Å nu vågar jag inte mer. Så nu är jag på andra omgången med letrozol. Prata med din gyn och hör vad han/hon säger.
  • mommylife
    Orkide skrev 2016-11-10 11:50:22 följande:
    Letrozol ska fungera på samma sätt som pergotime enligt min gyn. Jag brukade ta enkeldos pergotime. Första gången blev jag gravid omgång två med pergotime. Inför nästa barn fick jag försöka längre och tredje gången ännu längre.. Men sista blev ju missfall. Å nu vågar jag inte mer. Så nu är jag på andra omgången med letrozol. Prata med din gyn och hör vad han/hon säger.
    Ska dit på måndag, ska prata med henne då.. återkommer ????
  • mommylife
    Hej Orkide!
    Jag var där igår, jag ska köra på med pergotime, det finns ingen som helst minta anledning för mig att byta enligt gyn...
    nu behöver jag bara ändra mina tankegångar, postiv och avslappnad ...
    jättelätt.......

• mommylife
    Hej Orkide!
    Jag var där igår, jag ska köra på med pergotime, det finns ingen som helst minta anledning för mig att byta enligt gyn...
    nu behöver jag bara ändra mina tankegångar, postiv och avslappnad ...
    jättelätt.......

Svar på tråden svårt att bli gravid med tredje barnet