• Orkide

svårt att bli gravid med tredje barnet

Hej, försöker bli gravid med en trea här. Har tidigare blivit gravid med pergotime och blev det även förra hösten. Men nu vågar jag inte ta mer pergotime pga förhöjda chanser till cancer. Har nu fått letrozol. Har du tänkt pröva de?

Har försökt i 21 månader nu så vet hur det känns !!

• Orkide
    mommylife skrev 2016-11-10 08:38:10 följande:
    Åh! Jag visste inte det fanns risk för ökade risker för detta... inget jag är sugen alls på att fortsätta med då.. hur är letrozol? Hur hög dos Pergotime tog du?
    Letrozol ska fungera på samma sätt som pergotime enligt min gyn. Jag brukade ta enkeldos pergotime. Första gången blev jag gravid omgång två med pergotime. Inför nästa barn fick jag försöka längre och tredje gången ännu längre.. Men sista blev ju missfall. Å nu vågar jag inte mer. Så nu är jag på andra omgången med letrozol. Prata med din gyn och hör vad han/hon säger.
  • Orkide
    mommylife skrev 2016-11-15 16:19:35 följande:
    Hej Orkide!
    Jag var där igår, jag ska köra på med pergotime, det finns ingen som helst minta anledning för mig att byta enligt gyn...
    nu behöver jag bara ändra mina tankegångar, postiv och avslappnad ...
    jättelätt.......

Pergotime slutar säljas nu i dec så hämta ut alla recept du har för sen slutas de tillverkas
  • Orkide
    mommylife skrev 2016-11-16 00:09:33 följande:
    Du är en riktig kompis, fick denna infon oxå. Ska köpa på mig
    Vi som behöver lite hjälp på traven behöver hjälpa varandra så gott det går
  • Orkide
    mommylife skrev 2016-11-23 08:37:14 följande:

idag kom min fem-åring in vårt sovrum och sa
    - mamma, jag vill ha en lillasyster i julklapp...
    - jag med......

det sved lite......
    (lillasyster eller lillebror spelar självklart ingen som helst roll för mig.......men det sved ändå)

Ja jag vet hur det känns!! Så himla jobbigt. Är inne på 23 månader nu. Sjukt besviken
  • Orkide
    mommylife skrev 2016-11-27 00:21:18 följande:
    Men ändå konstigt.. jag har PCO o sköldkörtel spökar, bara lite i båda fall. Blivit gravid naturligt utan Pergotime eller ngt två ggr. Aldrig MF.. och nu vill det inte...
    Ja jag vet inte varför det inte går. Min mamma fick två barn på första försöket men när de ville ha en till så gick det inte.
    Men vi ska inte ge upp eller hur. Vi ska få vår trea <3
  • Orkide
    mommylife skrev 2016-11-28 20:00:45 följande:
    Hej! Jag hoppas de löser sig för oss.. vilka mediciner eller ja hjälpmedel tar du nu?
    Ja det måste göra d för jag vill inte ge upp Börjar tredje kuren med letrozol imorgon. Du då?
  • Orkide
    mommylife skrev 2016-11-28 22:14:55 följande:
    Pergotime, ska dock förstärka med bisolvon och bidrottningele samt progestoronkräm :)
    Provade både bidrottninggele och progestall förut men menscykeln blev så kort. Mensen kom på dag 25-26. Så jag slutade med dem. Vilken dag är du på i cykeln? Jag är på dag 5
  • Orkide
    mommylife skrev 2016-11-29 10:52:07 följande:
    Hej ! Jag är på 23. Min cykel Är på 30 dagar, hur lång är din normalt? Jag tänkte prova progesteron kräm så kanske jag kan få ner den till 28
    Min cykel är normalt 28 -29 dagar.
    På tisdag har jag fått tid till vul för att kolla äggblåsorna
  • Orkide
    mommylife skrev 2016-12-07 11:12:01 följande:
    Hur går det för dig? Vilken dag är ni nu på? Jag har bim idag , hoppas den kan lysa med sin frånvaro
    Jag är på dag 13. Kunde inte gå på vul pga personalbrist på jobbet.. hmm..

Hoppas mensen håller sig borta!!
  • Orkide
    mommylife skrev 2016-12-10 22:47:48 följande:
    Bläh den kom i fredags.. va? Det var ju tråkigt .. vad jobbar du inom?
    Vad menar du kom i fredags, äl? Jag vet inte jag använde inte äl stickor men vi hade sex dag 13,14 och 15. Hoppas att det räckte.

Jag är förskollärare så när vi har personalbrist så kan man inte lämna jobbet
  • Orkide
    mommylife skrev 2017-01-06 23:06:32 följande:
    Hur går de för dig?
    Har äl-dagar nu så det är sex varje kväll som gäller. Själv då, hur går det för dig?
Svar på tråden svårt att bli gravid med tredje barnet