Rädd för att det ska vara tomt där inne.
Hej! Är i vecka 15 just nu och väntar första barnet. Har även fått veta att man ska på ultraljud den 6 december. Jätte spännande!!
Men jag är så otroligt rädd för att man ska ligga där och sedan säger dom att det inte är något där, eller att bebisen är död eller något annat hjärtekrossande.
Känner mig inte speciellt gravid, jag själv tycker inte alls att jag har blivit så mycket större. Mer som att man ätit lite för mycket eller att man är gasig i magen.
Jag har plussat, men när jag var hos barnmorskan så fick man som ingen bekräftelse att man faktiskt är gravid. Dom tog inget blodprov eller urinprov. Barnmorskan log som bara när vi sa att vi inte riktigt förstod att det var på riktigt, och det gör vi fortfarande inte.
Har suttit och läst på många sidor att det inte är ovanligt att känna som att graviditet inte är på riktigt, och att man ska njuta av att man mår bra. Men ibland så önskar man nästan att man mådde dåligt bara för att få känna att kroppen var lite annorlunda än i vanliga fall.