• rebkar

Rädd för att det ska vara tomt där inne.

Hej! Är i vecka 15 just nu och väntar första barnet. Har även fått veta att man ska på ultraljud den 6 december. Jätte spännande!!

Men jag är så otroligt rädd för att man ska ligga där och sedan säger dom att det inte är något där, eller att bebisen är död eller något annat hjärtekrossande. 
    Känner mig inte speciellt gravid, jag själv tycker inte alls att jag har blivit så mycket större. Mer som att man ätit lite för mycket eller att man är gasig i magen.
    Jag har plussat, men när jag var hos barnmorskan så fick man som ingen bekräftelse att man faktiskt är gravid. Dom tog inget blodprov eller urinprov. Barnmorskan log som bara när vi sa att vi inte riktigt förstod att det var på riktigt, och det gör vi fortfarande inte. 

Har suttit och läst på många sidor att det inte är ovanligt att känna som att graviditet inte är på riktigt, och att man ska njuta av att man mår bra. Men ibland så önskar man nästan att man mådde dåligt bara för att få känna att kroppen var lite annorlunda än i vanliga fall. 

• Svar på tråden Rädd för att det ska vara tomt där inne.
  • Fia 28

Jag har varit på tre ultraljud och känner bebisen sparka massor varje dag, men har fortfarande inte i v 27 fattat att vi fakstiskt ska få en bebis. Så det är helt normalt.
    Spydde dock dagligen mellan v 7 och 15, och det är nog inget du vill ha, så var glad och njut att du mår så bra istället.

• Ivana1988

inget konstigt alls...

kände mig inte speciellt gravid tills kanske vecka 19 då jag började känna sparkar... nu är jag I v30 och kan fortfarande vakna på morgonen (när jag ligger så är inte min mage så stor) och bli chockad när bebisen hör av sig.. som att man glömmer bort att den finns där inne..

var också jättenervös innan RUL men var på VUL v8, KUB v13, RUL 20 och nu I v28 såg vi bebisen igen för att jag ramlade ganska hård- det är normalt... man hittar alltid något att oroa sig för:)

Svar på tråden Rädd för att det ska vara tomt där inne.