• Misspreggo

Era matbegär?

Är i 16 veckan, jisses här går det allt undan!

Nu är det inte så att jag äter skivad lök till vaniljglass precis, så inget udda sådär som en del kvinnor har...hörde till och med om en kvinna som gillade att äta lort, en annan tvättsvamp. Tur att man inte har så! Men märker att mina matvanor ändrats. Vad äter ni gravida kvinnor därute? Eller för er erfarna därute, vad var ert matbegär?

För mig är det mindre sötsaker som choklad och plockgodis tillexempel och det har blivit mer sug på tonfisk i solrosolja (med sås och ris till), alkoholfri öl och nu helt plötsligt blev jag jättesugen på smörgåstårta! Skulle dödat för en bit smörgåstårta nu...

Vill också tillägga att chips och dipp med cola har blivit en liten favorit på helgerna.

Tänker seriöst gå ut och köpa smörgåstårta nu.

• Svar på tråden Era matbegär?
  • Fia 28

Inget alls faktiskt. Men det är flera saker jag gillat tidigare som inte alls går hem nu längre, som kyckling med ris och currysås. 

• Anonym (Vecka 24)

Jag var sugen på mycket lakrits i vecka 15 efter ett tag hatade jag lakrits och gör det fortfarande i vecka 19 så var jag mycket sugen på grillad kyckling och persika jag var också sugen på tonfisk som du nu är jag inte sugen på något av det längre.

Nu är jag i vecka 24 och är väldigt sugen på följande:

?Inlagd gurka

?Konserverade champinjoner stekta i soja

?B&J glass

?Köttfärssås och spaghetti

?Pommes från McDonalds {vet inte varför det har blivit en sån stor grej för mig.}

Så det är maten jag är kåt i.

• Jag är bara jag

Extremt saltsugen första tiden. Sen blev magen så stor så aptiten minskade lite. Men nu har jag dille på grahamsgröt med lingonsylt. Typ inte ätit det på 12 år innan! Sött är jag ännu mindre sugen på än normalt.

• Misspreggo
    Fia 28 skrev 2016-11-09 13:40:10 följande:

Inget alls faktiskt. Men det är flera saker jag gillat tidigare som inte alls går hem nu längre, som kyckling med ris och currysås. 

Hehe okej, likadant med mig och godis då :P Förut var jag en godisråtta och nu är jag inte alls sugen på det.
  • Ivana1988

fram tills v25 var det salta grejer och nästan inget skräp.. men sen kom sött...:)) så nu kör jag tyvärr lite bueno o sånt haha...

annars är jag sugen på kall julmust med is, julskinka (de började sälja förra veckan så nu är det mackor dagen runt) och kall alpro vaniljmjölk.. inget annars.. Inga konstiga cravings här heller..

• Ivana1988
    Fia 28 skrev 2016-11-09 13:40:10 följande:

ush thai mat o sånt kan jag inte ens tänka på!! brukade äta ganska ofta...
  • Lowika

Hatade mjölkchoklad förut. Det ska vara minst 70%-ig choklad! MEN.... Nu kan jag plötsligt inte äta finchoklad.... tycker plötsligt mjölkchoklad är helt ok ????

Med första barnet hade jag sug efter typ brittisk pubmat; riktiga hamburgare pommes eller fish'n'chips t.ex.

Sen har jag blivit fullständigt bottenlös; har inte varit proppmätt på veckor. Syns på vågen ????

• nnnnnnnn

Med ettan var jag galet sugen på mjölk. Till alla måltider och gärna ett kallt glas lite då och då utöver måltiderna. Gick från att köpa 1 liter mjölk/vecka till ca 10 liter/vecka. Hjälpte mot illamåendet med...

Med tvåan var det äpplen (golden d.) dvs den menlösa gul/gröna varianten. Just då var de inte alls menlös smak på dem, de var otroligt goda! Fick sätta en gräns för mej själv, för att inte bara leva på dessa. 1 varje förmiddag och 1 varje eftermiddag, på helgen även 1-2 st som efterrätt vid lunch och kvällsmat för att lyxa till det. Så från att äta just denna frukt kanske någon gång per år, så åt jag lätt 10 st/vecka dvs gott och väl 1-2 kg, ensam...

Med trean var det (skämskudden kommer fram nu) Big Mac. Jag som inte ens gillar McD. Så jag höll emot och åt kanske 1 varannan vecka, men hade lätt kunnat äta varje dag. INGEN vet om detta. Inte ens min man. Jag tyckte/tycker det är så pinsamt att jag alltid betalde med kontanter för att det inte skulle synas på kontot och slängde alltid pappret i en papperskorg på en rastplats.

• Fia 28

Även om jag inte har några mera cravings än vanligt, så om jag väl blir snål på något så kan jag knappt tänka på något annat. Mutade sambon en kväll att åka och köpa en liten chokladplatta åt mej :). 

Svar på tråden Era matbegär?