• Pedagogen123

Hjälp, CB digital, fel?

Hej, 
    Jag har haft molsmärtor i magen i över en vecka nu och tog i fredags ett gravtest som visade pos. (CB plus). Pga av tidigare missfall ville sambon ta ett digitalt och det stod även Gravid där 1-2 veckor. I måndags tog jag åter igen ett digitalt för att se om det hade stigit då jag är orolig för MF. Det stod då ej gravid på morgonurin (hade varit uppe och kissat på natten). På dagen gjorde jag ett vanligt Cb och det vart ett plus. Gjorde även ett idag som visade plus. Frågan är ju om graviditeten har avstannat och HCG dröjer sig kvar. Är det någon som fått fel på CB digital sådär som jag ? 

• Svar på tråden Hjälp, CB digital, fel?
  • Skrutt 83

Har varit i liknande sits precis. Mitt steg dock men inte tillräckligt mkt. Jag testade gravid 1-2 på det digitala 15/12 var då på äl+10 eller äl+13 (olika äl beroende om jag gick på testerna eller temp) testerna visade tydligt plus men jag oroade mig att de inte steg som det skulle då jag tyckte de borde bli mkt starkare snabbare. Tog därför fler digitala, på äl+15 eller äl+18 slog det om till 2-3 men sen slog det aldrig om mer och vanliga testerna var ungefär lika starka. Misstänkte därför MA eller MF... mitt tidigare mf visade sig just med svaga plus som inte blev starkare och som sedan blev helt negativa men med mina friska graviditeter så blev testerna starka snabbt och ökade ordentligt mellan varje test så hade det på känn. I onsdags började jag blöda och nu är missfallet ett faktum.

Eftersom det fortfarande är tidigt i graviditeten för dig så kan det mkt väl vara att koncentrationen i urinen inte var tillräcklig för det digitala när du hade kissat på natten. Hur pass starkt är plusset på vanliga testet?

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
Svar på tråden Hjälp, CB digital, fel?