• Anonym (chockad)

Gjorde min sambo fel som höll fast katten hårt för att visa mig hur den har blivit stor stor om magen?

Jag och sambon satt i soffan och kollade på tv.

Då kom katten upp i soffan för att kela.

Då tog min sambo ett stadigt tag om katten för att visa mig hur den har blivit stor om magen.

Katten blev då snabbt arg,slet sig snabbt lös och sprang snabbt därifrån.

• Svar på tråden Gjorde min sambo fel som höll fast katten hårt för att visa mig hur den har blivit stor stor om magen?
  • Anonym (Crazy Cat Lady)
    Anonym (chockad) skrev 2016-11-09 18:16:41 följande:

Jag och sambon satt i soffan och kollade på tv.

Då kom katten upp i soffan för att kela.

Då tog min sambo ett stadigt tag om katten för att visa mig hur den har blivit stor om magen.

Katten blev då snabbt arg,slet sig snabbt lös och sprang snabbt därifrån.

Ja , dumpa såklart och köp några katter till.
  • Anonym (.)

Om katten inte tyckte om det tycker jag det är fel av sambon. Man måste lyssna till vad katten vill, inte hålla fast (om det inte handlar om liv eller död så som vid brand och katten måste ut exempelvis).

Om katten visar på att hen inte vill bli fasthållen och försöker ta sig loss måste man släppa!

Är det en hona/hane? Kastrerad? Inne/utekatt? Ensam katt?

Kanske har katten ätit mycket mat och godis, eller så kan den vara med kattungar. 

• taquine

Är det som sagt en hona eller hane mfl frågor? Din ts är lite luddig.
    Har själv en katt som är för fet , men han tar det med ro om jag klämmer lite. Att vara hårdhänt är ju inte ok.

Goodness me
  • Anonym (chockad)
    Anonym (.) skrev 2016-11-09 18:24:53 följande:

Om katten inte tyckte om det tycker jag det är fel av sambon. Man måste lyssna till vad katten vill, inte hålla fast (om det inte handlar om liv eller död så som vid brand och katten måste ut exempelvis).

Om katten visar på att hen inte vill bli fasthållen och försöker ta sig loss måste man släppa!

Kanske har katten ätit mycket mat och godis, eller så kan den vara med kattungar. 

Det är en okastrerad honkatt som har min hankatt som "kattkompis"

Hon visade tydligt och snabbt att hon inte ville bli fasthållen.

Min sambo är tyvärr inte mycket till kattvän utan är av åsikten "katter som inte är" normala " avlivar man eller ger bort "
  • Anonym (chockad)
    taquine skrev 2016-11-09 18:30:16 följande:

Är det som sagt en hona eller hane mfl frågor? Din ts är lite luddig.

Har själv en katt som är för fet , men han tar det med ro om jag klämmer lite. Att vara hårdhänt är ju inte ok.

Det är en okastrerad honkatt som är kelig/gosig av sig.

Min sambo visar ingen ånger efter att ha hållit fast henne så hårt.
  • Regndamen
    Anonym (chockad) skrev 2016-11-09 18:32:15 följande:

Det är en okastrerad honkatt som har min hankatt som "kattkompis"

Hon visade tydligt och snabbt att hon inte ville bli fasthållen.

Min sambo är tyvärr inte mycket till kattvän utan är av åsikten "katter som inte är" normala " avlivar man eller ger bort "

Är hankatten kastrerad?
  • Anonym (chockad)
    Regndamen skrev 2016-11-09 18:46:06 följande:

Är hankatten kastrerad?

Ja,det är han.

Även han är rund om magen.
  • Anonym (chockad)
    Anonym (.) skrev 2016-11-09 18:24:53 följande:

Hon visade tydligt att hon inte gillade det.
  • Dixie
    Anonym (chockad) skrev 2016-11-09 19:08:55 följande:

Hon visade tydligt att hon inte gillade det.

Att hålla fast en katt är väl inte hela världen, han släppte ju katten.... att bli chockad över det låter lite överdrivet....
  • Anonym (chockad)
    Dixie skrev 2016-11-09 19:13:26 följande:

Att hålla fast en katt är väl inte hela världen, han släppte ju katten.... att bli chockad över det låter lite överdrivet....

Han släppte inte alls katten, utan katten blev arg/skrämd och slet sig loss.
Svar på tråden Gjorde min sambo fel som höll fast katten hårt för att visa mig hur den har blivit stor stor om magen?