• JohannaSaGo

Vart kan man väga bebis

Min 8 veckors har skrikit sig igenom amningen i 1 vecka och han är väldigt liten bebis.

Har inte tid hos BVC förrens om 10 dagar. Och telefontid nästa vecka.

Om jag vill väga honom imorgon är det möjligt var?

Kan man gå till amningsmoytagningen på BB eller vårdcentralen där BVC finns?

• Svar på tråden Vart kan man väga bebis
  • Fru Ve

Men kan du inte ringa BVC och få en tidigare tid? Du behöver kanske också lite rådgivning om hur du kan göra med honom och så tänker jag. Inte ska du behöva vänta 10 dagar om du är orolig och han är missnöjd.

• nnnnnnnn

Vilket som...

Ring 1177 om du är osäker. Och kanske också för att få råd om vad du ska göra nu, med en sån liten som inte äter bra.
    Kanske är det bra med ett besök på barnkliniken, kanske ska ni söka akut, kanske räcker det att gå iväg på någon drop-in-tid under veckan tex på bvc. Det är svårt att veta. Rådgör med proffs.

Lycka till med lillstackaren som inte verkar ha det så roligt just nu.

• Februari16

Åk till amningsmottagningen! På vår mottagning finns det en våg i väntrummet där man kan väga själv, kanske är lika hos er

• JohannaSaGo
    Fru Ve skrev 2016-11-09 19:05:21 följande:

Men kan du inte ringa BVC och få en tidigare tid? Du behöver kanske också lite rådgivning om hur du kan göra med honom och så tänker jag. Inte ska du behöva vänta 10 dagar om du är orolig och han är missnöjd.

BVC är inte åter förrens måndag ???? så ska gå till AMNINGSMOYTAGNINGEN imorgon så jag vet om han ökat i vikt
  • Bubbel85

Om du har digital våg hemma så ställ dig själv på den och sen med din bebis och räkna mellanskillnaden. Visserligen får du bara skillnad i hg men ändå, nödlösning om du inte kommer åt en bebisvåg.

• Maddi

På mitt BVC finns en våg i väntrummet. Annars som någon annan skriver så kan du ställa dig på en våg med bebisen i famnen.

• JohannaSaGo

Får ringa vårdcentralen och amningsmottagningen imorgon och se om någon av dom har våg.

Provade att väga på vågen. Min son som väger runt 4200 vägde då bara 2,5kg så min våg fungerar nog inte så bra haha.

• Duckan

Vår bvc hade öppen mottagning vissa tider så jag gick alltid dit och vägde.
    Fanns även en våg i väntrummet.

Svar på tråden Vart kan man väga bebis