• Äldre 9 Nov 21:50
    5675 visningar
    3 svar
    3
    5675

    Hur länge behöver jag sport-bh för att mjölken ska sina?

    Imorgon är det en vecka sedan vi förlorade vår älskade lille son som vi bara fick ha hos oss i knappt 8 dagar.. Jag ammade och pumpade ur till honom och hade mycket mjölk.

    Jag fick rådet att direkt börja med en för tight sport-bh för att få mjölkproduktionen att avstanna.

    Första dygnen var hemska med mycket smärta och lite feber, nu är jag inte längre öm och det droppar ingen mjölk sen några dagar.

    Men hur länge ska jag fortsätta med bh:n dygnet runt?

    Kommer produktionen starta igen om jag slutar med den nu?

    Någon med erfarenhet?

  • Svar på tråden Hur länge behöver jag sport-bh för att mjölken ska sina?
  • Äldre 9 Nov 23:20
    #2
    Meriall skrev 2016-11-09 22:10:17 följande:

    Nej det blir liksom mindre hela tiden och inte mer efter att den väl runnit till. För mig tog det en vecka kanske (förlorade inte något barn men kunde ändå inte amma). Sportbhn är mest till för att du inte ska råka stimulera brösten de första dagarna och så det ska vara mer bekvämt för dig. Så fort det känns okej att vara utan så är det det. Du kan också be om piller som snabbar på det men de är mer restriktiva med dem nu för tiden.

    Jag beklagar verkligen sorgen och att ni inte fick ha er älskling längre tid hos er än så <3


    Tack Meriall!

    Först fick jag infon att jag skulle få piller men dem ändrade sig sedan då det var så mycket biverkningar.

    Då ska jag prova vara utan den och ha min vanliga bh istället.. ????
Svar på tråden Hur länge behöver jag sport-bh för att mjölken ska sina?