• anina

ivf 2017

Jag hoppar in här. =)

Började IVF-karusellen i oktober. Plocka ägg början av februari och satte tillbaka en 5-dagars blastocyst. Tyvärr blev det inget.
    Väntar nu på info från kliniken och förhoppningsvis nytt försök nästa månad.

• anina
    emhu skrev 2017-02-28 16:21:52 följande:
    Hej! Tråkigt att det inte blev något förra gången. Förhoppningsvis får ni börja snart igen :)

Har ni något samtal inbokat eller väntar ni på att dom ska höra av sig? Vad är anledningen till att ni har givit ivf ett försök?
    Ja precis. =) Jag väntar på brev från dem där de ska meddela hur vi gör nu. Men allt annat gick vår väg så vi har 5 st blastocyster i frysen. =) Så det känns skönt.

Jag har endometrios och har pga det ingen ägglossning. 
    Hur långt har du kommit?
  • anina
    emhu skrev 2017-02-28 22:32:01 följande:

Åh så roligt att ni har små kompisar i frysen och så många också! Håller tummarna för att dom klarar upptiningen och att ni får starta snart.

Jag har lågt amh-värde och därför väldigt sporadiska ägglossningar. Vi är mitt inne i en utredning men då mitt amh knappt är mätbart tyckte läkaren att vi skulle börja planera för en behandling så snart som möjligt under förutsättning att min sambos spermaprov ser ok ut.Ska till läkaren 14/3 och planera :) spännande!

Ja det känns så skönt. :) då har vi iaf några försök innan vi behöver göra nedreglering och hormonbehandling igen.

Det börjar närma sig då, spännande. :) Vet du om du ska köra långa eller kort protokollet? Eller det får du reda på den 14 kanske.
  • anina
    emhu skrev 2017-03-02 15:57:03 följande:
    Jag vet inte riktigt vad som händer den 14:e faktiskt. Först och främst ska vi få svar på våra prover och så ska jag göra en undersökning av livmodern med hjälp av kontrastvätska (vilket jag är lite nervös för).

Jag har ju typ ingen egen mens...är det alltid långa protokollet som gäller då? någon som vet? känns så utdraget...hade hellre gjort den korta varianten. Någon med erfarenheter av bägge metoderna? Vilken är bäst enligt er?
    Ska du spola äggledarna också? Eller har du gjort det redan?

Jag vet faktiskt inte exakt när de använder den långa. Jag körde det pga endometrios. Vet tyvärr inte för och nackdelar med de båda.
Svar på tråden ivf 2017