ivf 2017
Jag har tagit Bemfola denna cykel, funkat jättebra och jag fick för en gångs skull jättefina ÄL-flytningar pga att det innehåller LH utöver FSH.
Jag har tagit 75IE eftersom jag stimuleras i egen cykel så ville ju bara mogna ett ägg. Sa de nåt om uppföljning med UL så de ev kan höja din dos? Jag tror många ligger på 250IE annars så det lät lite lågt för att vara IVF om de vill ha många ägg, men kanske vill de se hur du svarar på läkemedlet innan de ger högre.
Jag hade en äggblåsa på 20 mm på CD10 och slemhinnan var då 10 mm så det var jätteskönt. Är idag på ÄL+8 så vet ju inte ännu om det var framgångsrikt för oss...
Den 14/3 har vi uppstart på IVF, är då precis efter mensen så blir ju start för oss på nästkommande mens i april.
den andra var tuff dock! MEN det går snabbt och man härdar sig igenom det
Be att få med dig starka mediciner hem, inte alltid man får det och för mig var det tryggt att veta att jag kunde bli av med smärta hemma. 
Att man inte kan få all info från läkare...
jag vet hur det känns. Man vill knappt tro det. All energi och alla mediciner och ändå inget. Jag håller tummarna för dig och hoppas det bara är en mellanblödning
jag tänker på dig! gick igenom samma sak för några veckor sen och har varit helt knäckt... Känns som man var gravid från ET för att sen förlora det, även om jag vet att det inte fungerar så rent fysiologiskt. Man repar sig och jag börjar peppa för nästa vänta ivf... så tråkigt att man ska behöva gå igenom detta bara.
Har nämligen för mig att man inte ska ta en precis innan ET.
så det är inte konstigt att man inte hänger med på allt. Det kan ju vara så att det finns alternativ till ivf som gyn vill att ni ska prova! Hade jag haft någon annan chans hade jag gärna tagit den nu när jag vet hur tuff ivf är... Men det skadar inte att dubbelkolla