ivf 2017
Nu har kliniken ringt av 4 ägg blev gå befruktade!
Så i morgon får vi träffa dem och hoppas de vill bo hos mig!
Nu har kliniken ringt av 4 ägg blev gå befruktade!
Så i morgon får vi träffa dem och hoppas de vill bo hos mig!
Hahah helt sjukt men ut kan man titulera sig ruvare ???? Ett perfekt litet embryo sättes in i dag 13:45! Var meningen att vi skulle fått tillbaka två men den ene hade inte delat sig så bra så den ska få vila några dagar så får vi se om den kan hamna i frysen!
Nu kommer nästa väntan..testdag är den 21.
Var på vul i fredags, allt så bra ut och fler 14mm blåsor. Nytt vul i morgon och så hoppas jag på äp på onsdag! Börjar känna mig tung och är less på sprutor. Orgalutranen är inte så snäll :(
Torsdag är det dags för äp! Så nervöst!!! Hur var det för er??
Äggplocket var bland den värsta smärta jag varit med om... Hoppas det inte bli samma för dej.
Hade smärta i en veckas tid.
Men läkaren tror att det beror på att min livmoder sitter väldigt högt upp, framåt typ. Så det var bökigt att komma åt.
Men vet flera som inte känt nåt så håller tummarna för dej
Negativt här på ÄL+11....så är det negativt även i morgon så kommer jag trappa ner på progesteronet och invänta mensen på lördag...
Hoppas mitt prov på TSH jag tog igår visar under 2 så vi snart kan börja med IVF i stället...så ledsamt detta....
Lycka till imorgon!
14/3 ska vi på vårt första konsultationsmöte på kliniken för IVF, de tar över vår utredning så planen är uppstart redan i april. Känns sååå bra att äntligen ha en plan på att få mer hjälp då detta inte verkar funka för oss på egen hand med stimulering...
Frysförsök med 2 blastocyster idag. Nu är det bara att vänta. Igen.....
Helt galet, plussade igår på Rd 4 med blasto! :)
Haft sjukt mycket mensvärk och tror hela tiden att jag ska få mens. men jag tar det lite chill och väntar tills bim på ons/Tors iaf. Innan jag kan känna någon glädje. Så rädd att det ska släppa!
VUL idag på CD10 efter Bemfola på CD2-7 och hade ett moget ägg på 20 mm på höger sida. På vänster satt två mindre på 14 respektive 15 mm som förmodligen inte hinner mogna tillräckligt. Hon ville ge ägget två dagar till för att säkert lossa med sprutan, så på onsdag kväll ska jag ta Ovitrelle.
Slemhinnan var treskiktad och 10 mm och sekretet jättebra i slidan. Har märkt det själv, otroliga mängder så det är väldigt halt vid sex. Har ju inte haft så på många år så det märks att det är LH i dessa sprutor mot att det bara är FSH i Letrozol.
Så på torsdag/fredag bör ägget påbörja sin resa!
Hon skulle skriva ut vår journal i veckan så den är klar inför vårt uppstartsmöte på Fertilitetscentrum.
Stort grattis! Var det FET? Stimulerad eller naturlig cykel? Några andra symptom?
Coolt att odla fem dagar vid färsk insättning. Vi fick tillbaka ett tvådagars. Gör de alltid så på din klinik?
På sahlgrenska är det 8 eller fler för 5-dagars. Helt nytt för dem tydligen då de alltid kört 2-dagars innan!
Jag också tyvärr... fattar inte helt varför men så är det nog.
Tänker att det kanske är svårare för att det är ett universitetssjukhus? Vet dock inte hur de andra universitetssjukhusen i Sverige jobbar.