Adoption, hur fan ska jag göra?
Jag är 4 månader gravid, när pojkvännen fick reda på det vart han glad. Sedan efter ett tag ville han diskutera abort med mig, i en hel månad höll vi på och bråka...en massa tårar och skrik, det slutade att vi gjorde slut men kort därefter vart tillsammans igen. Vi har det rätt ok idag i vårt förhållande. Och hans mamma är min fiende- har inte träffat hans familj på ett bra tag pga det. Tror jag aldrig vill göra det heller. Hon ville tvinga mig till abort. Det här kommer jag skämmas för i hela mitt liv men jag var på abort kliniken, skulle aldrig göra det men gjorde det för pojkvännens skull...när jag fick se barnet på bild så gick jag bort därifrån så fort som möjligt. Jag kunde inte. Men som sagt, det här var i den jobbiga månaden. Det som räddade vårt förhållande var adoption...vi pratade om det istället och jag vart glad. En början. Just för att han inte ville att jag skulle döda barnet längre. Jag har tagit ultraljud och visade bilden för honom, han vart väldigt fascinerad men inga glädjetårar...och än tänker han på abort. Jag måste få honom att ändra sina tankar, jag vill inte göra en adoption och säger jag det till honom blir det bråk igen och det klarar jag inte av. Det är inte så att jag är feg utan det blir så jävla jobbigt emotionellt att jag skulle kunna hoppa ut ur mitt fönster och dö. I december är det RUL och då har han lovat vara med, tror ni...att när han ser det på skärmen, när den lilla sparkar därinne och rör sig så fint kanske vinkar...att han ändrar sig? Jag måste få honom att ändra sig på något sätt! Jag vill behålla mitt barn och behålla honom...finns det några sätt nu att kunna få honom att ändra sig utan att direkt säga det? För jag ljuger fortfarande för honom.
Förresten, gör jag rätt ifall jag inte låter mitt barn träffa sin farmor i framtiden? För hon ville ju ha mitt barn dött! Ha det borta! Nej fyfan den tanken...
Hur Fan ska jag göra? Jag behöver akut hjälp!