• Anonym (Ledsen)

Saknar man inte sin partner?

Hej! Jag och min pojkvän har vart tillsammans i lite mer än 1 år och har ett distansförhållande, träffas alltså mest på helger. Nu har vi inte träffats på 2 veckor, var lite tjaffs förra helgen så han sa att han inte ville att jag skulle komma dit då. Men nu har det gått en vecka till och han säger idag att han tycker inte det alls är konstigt att vara ifrån varandra så länge för då kanske man får sakna varandra lite. Men det har liksom gått två veckor? Jag saknar ju honom redan efter bara några dagar.

Såhär sa han idag: Du har sedan dag 1 varit på mig direkt dagen efter du åkt härifrån att du saknar mig och när vi inte setts på en vecka så får du typ panik om jag inte vill ses redan då. Man måste inte ses jämt.

Är det jag som är knäpp och efterhängsen eller är det så att han inte känner så starkt för mig kanske? Saknar man inte sin partner efter en vecka ifrån varandra?

Mina funderingar går ju också som så att hur ska vi kunna bo ihop om han tycker det är för mycket att ses varje helg? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Saknar man inte sin partner?
  • Anonym (K)

Lite så var det med min första partner också. Jag ville ses mer än honom och saknade honom mycket mer än vad han saknade mig. Han fick mig att känna mig klängig...

Min nuvarande är mycket mer lik mig och saknar mig lika mycket som jag saknar honom (även om jag har lite svårare från att vara ifrån honom än vad han har att vara ifrån mig, men så är jag också väldigt hemmakär och gillar när saker är som de brukar).

Folk är olika och har olika behov helt enkelt.

• Anonym (Kille)

Jo, jag saknar min tjej massor. Vi är i princip aldrig ifrån varandra mer än 3-4 dagar. Och är vi ifrån varandra så pratar vi i telefon och smsar en hel del, varje dag.

Men är ni aldrig tillsammans längre stunder, typ på semestern eller liknande,? Då ser du ju om ni går varandra på nerverna om ni är "för " mycket med varandra.

• Anonym (Ledsen)

Jo såklart vi har varit det och det har ju funkat bra. Men sen när han kommer hem så blir han likadan igen =/

• Carambolan

När jag var i ett distansförhållande kände jag mig rätt kvävd av att min pojkvän ville ses varje helg. Inte för att jag inte saknade honom, det gjorde jag, men för att jag aldrig hade tid att hitta på saker med kompisar eller bara vara ifred och chilla en ledig dag. Förhållandet var viktigt men det var inte hela mitt liv, vilket det började kännas som efter ett tag.

• Brumma

Det blir ju skillnad när man bor ihop också.

Är man "bara" ihop så umgås man när man ses - dvs ses man varje ledig stund eller varje helg så "binder" man varandra.

Bor man ihop så ses man varje dag men man är inte bundna till att umgås varje stund utan ngn helg träffar man kompisar, ngn eftermiddag går man på after work med jobbet osv. Skall man "ses" hela tiden så försvinner möjligheten att göra annat.

Men jag tror det är bra att hitta ngn som har ungefär samma syn på det. Jag tex är en person som sällan gör saker utan min partner/familj. Jag vill umgås med dem den tid jag har utanför arbetet. Sedan har jag vänner som har väldigt stort behov av att göra saker utan sin partner - träna, träffa kompisar osv :)

Båda sätten är ju fullt normala men när man blandar dessa personligheter i ett o samma förhållande blir det problem..

Svar på tråden Saknar man inte sin partner?