• Too tiki

Progesterall

Hej alla!

Är inne på min andra månad med progesterall och undrar om någon av er känt er illamående när ni använt krämen? Förra månaden fick jag halsbränna något som jag kopplade ihop med krämen men inget illamående. Igår fick jag först halsbränna, senare på kvällen blev jag illamående. Jag har aldrig halsbränna i normala fall. Har haft det när jag varit gravid men aldrig annars och illamående har jag inte ens varit som gravid, bara vid magsjuka.

• Too tiki
    lammet skrev 2016-11-14 13:24:32 följande:

Trötthet och illamående är tecken
    På att du använt för mycket kräm.

Tack för ditt snabba svar:) Har använt ca: 15 mg x 2. Vågar jag sänka till 10 mg nu och se om det hjälper, eller riskerar jag att ev. foster stöts ut? Trött är jag idag men inte igår och förrgår, däremot ploppade en finne upp på hakan i förrgår och en till igår och finnar får jag bara någon/några dgr före mens annars. Kanske också är symptom på för mkt kräm?
  • Too tiki
    Too tiki skrev 2016-11-14 13:35:58 följande:
    Tack för ditt snabba svar:) Har använt ca: 15 mg x 2. Vågar jag sänka till 10 mg nu och se om det hjälper, eller riskerar jag att ev. foster stöts ut? Trött är jag idag men inte igår och förrgår, däremot ploppade en finne upp på hakan i förrgår och en till igår och finnar får jag bara någon/några dgr före mens annars. Kanske också är symptom på för mkt kräm?
    Kom på en sak till. Molande värk har jag också. Inte som vid mens utan mer en kramande känsla, så hade jag förra månaden också när jag tog progesterall och undrar om det också kan vara symptom när man tar för mkt kräm? Känns just nu som om det kanske var dumt att börja med krämen men eftersom jag trodde jag hade kort lutealfas ville jag göra mitt yttersta för att få den förlängd i första hand. Denna månad ser det ut som om min lutealfas blir 11 dgr räknat från dagen efter ÄL så inte så kort men ändå inte lång....
Svar på tråden Progesterall