Panik! Grått hårstrå redan? Vad händer?
Mina föräldrar är över 60 år och en av dom har inte ett enda grått hårstrå och den andra har några få gråa hårstrån bara som har kommit sista 1-2 åren. Jag borde alltså ha bra förutsättningar kan man tycka. Men jag tror att jag hittade ett grått hårstrå igår i luggen. Jag är inte säker och det är jättesvårt att se fast jag försökte jämföra det med resten av mitt råttfärgade hår men kanske har jag alltså ett grått hårstrå. Betyder det att jag håller på att bli grå redan? Kommer det att rasa in gråa hårstrån nu eller hur funkar det oftast? Jag är i yngsta laget för att få gråa hårstrån och min familj och släkt överlag har inte grått hår. Kan någon lugna mig med att ett hårstrå inte betyder att hela håret blir grått nu den närmaste tiden? Kan det fortfarande ta 10 år eller längre innan jag skulle behöva börja färga bort grått hår? (Jag vägrar ha grått hår nämligen.)
P.S. På ett av mina ögonbryn har jag ett hårstrå som blir grått/vitt varje gång det får växa ut. Jag drar bort det förstås men det har varit så i typ ett år nu. Men det är tursamt nog bara det där ena som blir grått/vitt.