Vad är det som biter mig?
De senaste veckorna har jag fått små kliande bett och jag undrar om det är någon här som vet vad det kan vara för något som bitit.
Betten är ungefär lika stora som knappnålshuvuden och blir först vita när man kliar dem (som myggbett blir) och sen som små röda sår när man kliar sönder dem eller när de börjar försvinna. Vissa ser ut som små finnar.
Vissa uppkommer en och en men oftast sitter det 2-3 st precis i närheten av varandra. I början hade jag bara på armarna (från armbågarna och neråt) men nu har det börjat komma lite överallt - benen, höfterna, armarna, bröstet.
Jag vet inte om betten börjar klia direkt när de uppkommer eller om det tar ett tag innan de börjar klia. Jag märker i alla fall nya genom hela dagen - inte bara på morgonen.
Natten till igår sov min mamma över hos mig (i samma säng som jag) och även hon har nu fått några bett. Hennes sitter mitt på nedre halsen (där nyckelbenen möts ungefär) och armen, armhålan - på vänster sida.
Jag har innekaniner och dvärghamstrar, ingen av dem verkar dock klia sig. För några veckor sedan köpte jag en stor säck hö från ett nytt märke - skulle det kunna vara det trots att jag inte märker något på djuren?
Jag har försökt kolla efter loppor och vägglöss men i alla fall inte sett något.
Någon som vet vad det kan vara för något?