Idiotiskt att säga upp mig?
Jag står i begrepp att begå vad som möjligen är ett idiotiskt och ogenomtänkt misstag. Hoppas på input!
Situationen är den att jag det senaste året vantrivts mer och mer på mitt jobb. Det är inget fel på jobbet i sig, det är bara inte jobbet för mig. Den senaste månaden har det eskalerat och jag har fått diverse psykiska och psykosomatiska symptom, en närmast invalidiserande ångest och social isolering till på köpet.
Det känns som att jag är på väg ner i ett svart hål och jag tycks inte kunna finna energin att söka nytt jobb på kvällarna. En ond cirkel som jag tänkt bryta genom att säga upp mig, imorgon.
Jag är 40+, har ett hyfsat kvalificerat arbete och har aldrig varit arbetslös i mitt liv, det är oerhört läskigt alltihop! Har bara mig själv att försörja och har en viss buffert så klarar mig ekonomiskt ett tag men är livrädd för att straffa ut mig från arbetsmarknaden. Min tanke är att söka precis allt jag är kvalificerad för under min uppsägningstid (två månader) men är mycket bekymrad för hur en presumtiv arbetsgivare ser på det faktum att jag helt sonika sagt upp mig.... Jag är reelt rädd att jag kommer att bli sjuk om jag inte gör något åt situationen men oh så rädd jag är:/