• Mandiiisen

hcg ÖKNING vid mf?

Jag fick positivt i lördags morse på ett känsligt test från Lloyds apotek, mätte från 10 och var här på BIM+8. Samma dag kunde jag även börja se svagt svagt streck på RFSU:s stickor. Men senare samma dag började jag blöda och misstänker att det är missfall då jag nu har blödigt i 1,5 dygn ungefär. Inga jättemängder men färsk blod. Är det vanligt att HCG fortsätter öka om det är ett pågående missfall? Jag vet att man har hcg kvar ett tag efter, men jag tänker mest på den så tydliga ökningen trots att jag blöder..

Testen ligger i ordningen:
    Översta testet från lördag morgon (samma dag jag började blöda) - söndag - idag morgon - idag någon timme senare - idag precis. 

Så bara från testet imorse till testet jag tog precis har mitt hcg ökat... Är det någon som har erfarenhet av detta? Har pratat med barnmorskan och ska kontakta igen på onsdag så ska vi avgöra om det går att konstatera missfall annars blir det tidigt ultraljud.

• Svar på tråden hcg ÖKNING vid mf?
  • stocktown85

Jag fick en ökning trots missfall, så visst kan det va så men vet inte hur vanligt det är.

Grattis till graviditeten och lycka till. Hoppas det hår bra

• Mandiiisen
    stocktown85 skrev 2016-11-14 12:04:06 följande:

Jag fick en ökning trots missfall, så visst kan det va så men vet inte hur vanligt det är.

Grattis till graviditeten och lycka till. Hoppas det hår bra

Tack! Var det en tydlig ökning och ökade det i flera dagar? =)

• v i r r a

Så var det för mig när jag hade ett utomkvedes. Hoppas att det inte är det men var vaksam.

Lycka till!

• Mandiiisen
    v i r r a skrev 2016-11-14 12:17:59 följande:

Så var det för mig när jag hade ett utomkvedes. Hoppas att det inte är det men var vaksam.

Lycka till!

Okej! Ja ska prata med BM igen på onsdag, fortsätter det öka ska jag fråga henne om det & kräva tidigt ultraljud.. Så himla nojjig kan inte tänka på något annat :(
  • stocktown85
    Mandiiisen skrev 2016-11-14 12:11:43 följande:

Tack! Var det en tydlig ökning och ökade det i flera dagar? =)

Ja det var en tydlig ökning, på 4:e dagen var det redan så starkt streck som det kan bli.

Jag har även haft ett missfall där det aldrig ökade utan höll sig ljust.
    Så det går ju inte säga någon om missfall el ej på grund av ökning/brist på ökning av färg på streck.
  • Mandiiisen
    stocktown85 skrev 2016-11-14 17:15:36 följande:
    Ja det var en tydlig ökning, på 4:e dagen var det redan så starkt streck som det kan bli.

Jag har även haft ett missfall där det aldrig ökade utan höll sig ljust.
    Så det går ju inte säga någon om missfall el ej på grund av ökning/brist på ökning av färg på streck.
    Okej.. när jag började blöda 12/11 var det väldigt svagt på testen. Har tagit ett test varje morgon och det är ju en väldigt tydlig stegring från nästan inget streck till mycket tydligt.. så vet inte vad jag ska tro. Ska ringa barnmorskan imorgon igen & se vad hon säger och sen är det väl återigen bara till att vänta.
    Såhär ser stegringen ut på morgontesten från i lördags till idag.
  • Mandiiisen

Liten ökning idag också..

• Micka!

Prova med ett clearblue med veckoindikator! Jag blödde lite i början också, men det har gått bra, är i v. 15 nu. Känner lilla Mini i magen. Jag använde clearblue med veckoindikator, var så orolig, men den stegrade fint. Lycka till

• Mandiiisen
    Micka! skrev 2016-11-16 11:25:03 följande:

Prova med ett clearblue med veckoindikator! Jag blödde lite i början också, men det har gått bra, är i v. 15 nu. Känner lilla Mini i magen. Jag använde clearblue med veckoindikator, var så orolig, men den stegrade fint. Lycka till

Ja jag tog ett CB digitalt i förrgår som visade 2-3. Är det möjligt att vid ett missfall fortsätta hcg-ökningen från knappt synligt streck (då blödningen började) till att 5-6 dagar senare ha 2-3 veckor på ett digitalt test..?
  • Micka!

Det är jättesvårt att spekulera, men om jag var du skulle jag utgå från att jag är gravid, och försöka få ett ett tidigt vul. Men i väntan skulle jag ta ett till clearbluetest med veckoindikator för att se att det blir 3+ en vecka efter du fått 2-3. Så gjorde jag, jag blödde rött på bim, så jag var orolig, och rfsu; test det är inte bra kvalité på dom, mina visade toksvagt när jag två dagar senare fick gravid snabbt på clearblue och v. 2-3. Så lita inte på dom. Mitt andra rfsu visade till och med mer svagt 2 dagar senare än det första!!! Lycka till

• Mandiiisen
    Micka! skrev 2016-11-20 14:00:24 följande:

Det är jättesvårt att spekulera, men om jag var du skulle jag utgå från att jag är gravid, och försöka få ett ett tidigt vul. Men i väntan skulle jag ta ett till clearbluetest med veckoindikator för att se att det blir 3+ en vecka efter du fått 2-3. Så gjorde jag, jag blödde rött på bim, så jag var orolig, och rfsu; test det är inte bra kvalité på dom, mina visade toksvagt när jag två dagar senare fick gravid snabbt på clearblue och v. 2-3. Så lita inte på dom. Mitt andra rfsu visade till och med mer svagt 2 dagar senare än det första!!! Lycka till

Okej! Tog ett digitalt i måndags som tydligen var sönder. Öppnade det istället & jämförde strecken från i måndags med testet i fredags och det hade ökar väldigt mycket. Antar att testet i måndags var 1-2 (påväg på 2-3) och i fredags stod det 2-3. Borde bli 3+ på onsdag-torsdag om det följer hcg ökningen rätt :)
    Bild 1 måndag
    Bild 2 fredag (inte ens morgon-urin)
  • Mandiiisen
    Mandiiisen skrev 2016-11-20 14:19:32 följande:

Okej! Tog ett digitalt i måndags som tydligen var sönder. Öppnade det istället & jämförde strecken från i måndags med testet i fredags och det hade ökar väldigt mycket. Antar att testet i måndags var 1-2 (påväg på 2-3) och i fredags stod det 2-3. Borde bli 3+ på onsdag-torsdag om det följer hcg ökningen rätt :)

Bild 1 måndag

Bild 2 fredag (inte ens morgon-urin)

Blev fel, denna är fredag
  • Mandiiisen

Och denna är måndag.(testet som var sönder men som jag antar är ett starkt 1-2

Svar på tråden hcg ÖKNING vid mf?