• terese078

Ekerö - förskolor

Vi har nyss köpt hus på Ekerö, Ekerö tätort, och behöver input inför att sätta barnen i förskola. 
    Är det svårt att få förskoleplats? 
    Vår äldsta tjej börjar förskoleklass till hösten -17 så helst vill vi att hon inte ska behöva byta miljö två gånger under kort tid. Närmast kommer vi att bo Ekebyhovskolan men Träkvista ligger inte så långt bort heller, men om jag förstått det rätt har det grundskola och inte förskola också. Väldigt tacksam för alla svar!
  • Svar på tråden Ekerö - förskolor
  • Mälaröbo

Träkvista har ingen förskola i direkt anslutning såvitt jag vet. Ekebyhov har en förskola alldeles bredvid skolan men efter åk 6 måste man byta skola då högstadiet lagts ner. Jag skulle rekommendera att du väljer förskola och skola utifrån vad som är närmast. Att barnen har sina kompisar nära är guld värt när de blir lite större.

• terese078

Det lutar åt Ekebyhov som ligger närmast. Har du någon erfarenhet av förskolan eller skolan?

• Mälaröbo

Min äldsta gick på Ekebyhov förskola+skola tills högstadiet la ner. Sonen har gått förskola+går nu i skolan där. Vi har trivts bra och valde utifrån att det var en liten skola (då 2-parallellig) från 6-års till åk 9 med förskola bredvid. Hur det ser ut framöver vet jag inte riktigt, men tror att det blir fler parallellklasser istället för högstadie.

Svar på tråden Ekerö - förskolor