• Muffins2017

IVF-start höst/vinter 30+

CML skrev 2016-11-14 19:14:35 följande:

Hej.

Vi håller på med vårt andra IVF-försök för i år. Kommer troligtvis plocka ut ägg på fredag.

Vår historia är väldigt märklig och jag fattar knappt själv. Lite kortfattat så blev vi remitterade till IVF pga manlig faktor, första behandlingen misslyckades och vårt enda ägg till frysen överlevde inte upptiningen men då hade jag blivit spontant gravid(allt gick bra)

Nu vid syskon försöket visade det sig att det inte är något fel på mannen längre utan det var bara tillfälligt men det visade sig att jag har väldigt höga NK-celler. Min kropp stöter alltså bort okända celler.

Första behandlingen i år ledde till ett ET och ett FET, inget av dem fäste även fast de var av grym kvalitet????

Hej här kommer jag och lägger mig i.. VIll bara säga att Falun ivf ger immunhämmande dropp och är också öppna för att testa att ge kortison och annat vid IVF.

Bara så du vet!
  • Muffins2017

Själv ligger jag just nu på hotellrum i Falun och ska göra frysåterföring i morgon, med vår sista blastocyst..

Jag är 34 år och vi har en 4 åring via ivf och det är från den omgången vi har kvar en sista blastocyst.

Känner igen mig i det CML skriver. Vi blev spontant gravida 2011, sedan missfall i v 13 vilket var fruktansvärt. Sen gick det inte och tillslut efter att ha plågat mig med massa hormoner och undersökningar så visar det sig att vi har manlig faktor. Gör IVF och lyckas på första.

Blev spontant gravid i somras på första halvhjärtade försöket. Livrädd för MA och mina farhågor besannades. Så förra månaden har vi gjort återföring med en av våra frysta och i morgon blir den sista.

Vet inte riktigt vad vi gör om det inte lyckas..

• Muffins2017
    CML skrev 2016-11-15 21:00:54 följande:

Nu gick det inte att citera.

Muffins: jag går i Falun och jag har fått intralipid, är inne på tredje omgången nu. Vi får hoppas på tredje gången gillt. Får även kortison och typ allt, de har även testat skrapning. Jag har fördelen att bo nära Falun så jag åter dit lite då och då och får dropp. Detta är vårt sista försök nu tror jag, man kan inte hålla på i all evighet, det känns som man trycker livet på paus när man är inne i IVF karusellen.

Hoppas allt går bra för dig i morgon! Jag ska dit en sväng för att kolla äggen, blir nog plock på fredag, känner mig tjock som en gris över magen nu. Ska bli skönt när stimuleringen är över.

Ok vad bra att du är på rätt ställe!

Tack för lyckönskningen. Håller tummarna för dig!
Svar på tråden IVF-start höst/vinter 30+