• ammela

IVF-start höst/vinter 30+

Hej. Vill gärna följa er i denna tråd! Vi står i kö och bör få en tid här innan jul eller i januari! Hatar denna eviga väntan ...

• ammela
    A1987 skrev 2017-01-02 14:33:43 följande:

Tjahapp, ser det blivit lite tyst här i tråden. Hur går det för alla?

Jag har kommit fram till att jag googlar för mycket. Alla dessa diskussions forum och bloggar gör mej bara snurrig i skallen och nervös, trots att vi har gott med tid på oss i kön ännu.

Men det här med lång eller kort protokoll får jag inte klart för mej. Nån börjat med nässpray redan före mens och någon från mens o sen sprutorna på det. Hur går lång och hur går kort till?! Dessutom har jag inte läst om någon som skulle ha fått ordinerat den nässpray och sprutorna som jag fått.

Uppdatera hur det går för er alla :)

Jag ska börja med nässpray och långra protokollet 17 januari (dag 18 i min menscykel). Tror det varierar för att vi är olika, jag har fått långa främst för att underlätta min vardag med färre besök på sjukhuset för ultraljud.

Skillnaden mellan långa och korta är väl just nässprayen, och även sprutorna, på korta ska man ta två sprutor under en period och långa bara en (förutom ägglossningssprutan då)
Svar på tråden IVF-start höst/vinter 30+