ADHD och körkort, läkarintyg?
Ja det kan dom eller inte kan utan dom gör det . Intyget ska in i tid o han har ju ett år på sig att fixa en tid med en läkare för detta
Ja det kan dom eller inte kan utan dom gör det . Intyget ska in i tid o han har ju ett år på sig att fixa en tid med en läkare för detta
Har själv råkat ut för det här.
Fick en adhd diagnos, på nåt vis fick transportstyrelsen nys om det och sen dess krävs jag på ett intyg varje år. Dom hänvisar till ett luddigt lagutrymme som är nästan omöjligt att ifrågasätta för en privatperson. Jag äter ingen adhd medicin och har varit olycksfri yrkeschaufför i över trettio år.
Att öppenpsykiatrin är i ruiner och svår att få vettiga intyg ifrån skiter dom i.
Att hitta en privat psykiatriker är svårt. Dessutom kostar det ju pengar och tid (som också är pengar naturligtvis).
Tre gånger har psykiatrin missat att skicka intyg i tid, dom har också skickat till fel ställe. Transportstyrelsen har slarvat bort intyg två gånger.
Oron för att förlora sitt körkort och därmed sitt jobb skiter dom i.
Rena rama förföljelserna av transportstyrelsen. Som verkar ha mer makt än gud, men knappast mer än försäkringskassan, som utförsäkrade mig när jag hade cancer.
Om ni söker körkort för första gången? Skriv då för allt i världen inte i ansökan att ni har adhd. Om jag vetat om det här från början så hade jag aldrig bett om en diagnos.
Överhuvudtaget skulle jag akta mig för att skaffa diagnoser överhuvudtaget, min uppfattning är att det stjälper mer än det hjälper.
Intressant rö. påståendet att man även utan medicinering eller sedan medicinering satts ut måste ha läkarintyg. Det låter som ett orimligt krav som absolut går att bestrida. ADHD är en läggning. Inte en sjukdom som t.ex. diabetes.
Vilket lagrum åsyftas? Detta skulle jag aldrig acceptera. Då åker man utomlands och köper ett körkort istället, typ.
Tror du fortfarande att det är en sjukdom, som en förkylning?
En som föds blind har kanske också bara en sjukdom?
Nej, det är inte en sjukdom men fortsätt tro det för all del.