Inlägg från: Anonym (......) |Visa alla inlägg
  • Anonym (......)

Idag fick jag svart på vitt att min man är alkoholist

Han har druckit mycket för flera år sedan men sen har jag inte märkt nåt. Men för ett bra tag sedan märke jag att han sluddrade å hade svårt att gå. Han drack då öl 3,5% å hade inte druckit på ett tag så jag tänkte att det var det men har ändå hela tiden anat att det är nåt annat.
    Ikväll igen var han konstig men han säger hela tiden att han är utarbetad och trött osv. Men så gick han in i garaget och stängde till dörren och sen i ett rum han har där inne. Jag gick in å han låtsades ta spikar eller vad det var.
    Men jag gick tillbaka sen och hittade en 70 sprit. Sen när han lagt sig så letade jag vidare och hittade 17 flaskor till.
    Vad gör jag nu?? Jag är så jävla ledsen och känner mig bara helt blåst och förd bakom ljuset.
    Nu satte jag alla flaskor på bordet i köket så nu vet han att jag hittat allt.

• Svar på tråden Idag fick jag svart på vitt att min man är alkoholist
  • Anonym (......)

Vi flyttade för ett år sedan och då var de inte med i flytten i alla fall.
    Han hade gömt dem allra längt upp på en hylla bakom en massa kartonger. Jag är typ aldrig där för han har bara spikar och maskiner där.

• Anonym (......)

Bara så ledsen nu och vi har en 2,5 och en som är på väg väldigt snart så jag känner att man orkar inte riktigt med det här med nu.

• Anonym (......)

Jag kan nog inte jämföra det.med cancer tyvärr. Hittade totalt 19 st flaskor sprit gömda. Ställde dem på köksbänken och han bara la ner dem i påsar och sa inget. Han har inte pratat med mig idag alls utam verkar bara arg. Så nu känner jag mig nästan dum. Hur ska jag göra?? Vad gör man liksom, har aldrit varit med om liknande. Han drack en hel del för flera år sedan men verkade som hab slutade. Men det kanske han aldrig har gjort.

• Anonym (......)

Det var tomflaskor. Varje kväll har han varit konstig, han har sluddrat och haft svårt att gå. Jag har ju märkt det men han har sagt att han varit utarbetad och jättetrött. Men innerst inne så har jag ju vetat men inte hittat bevis.

När jag varit iväg på kvällarna och kommit hem har det ju varit samma sak. Men detää tråkiga då är att han haft vår son. En kväll la han sig på sonen och det gick inte att få bort han nästan. Då hade han även tagit värktabletter. Men jah visste inte då att han drack sprit med. Han har även trillat ur sängen 2 gånger och många kvällar kan jah inte ens väcka han. Så sonen lämnar jag helst inte sjölv med han.

Han har sagt nu att han bara dricker 3,5 men så påverkaf blir man ju inte av dem. Han har haft problem tidigare men drack då bara öl. Jag har varit sjukt trött på hans drickande i flera år för det är tråkigt att alltod ha någon som luktar gammal fylla.

När vi varit iväg eller haft folk hemma är hab alltid fullast.

• Anonym (......)

Jag sa igår att han får välja alkoholen eller familjen. Jag hatar den där jäkla alkoholen jag levt med så länge. Hatar ljudet av ölen som öppnas, hatar hur han blir, hur han pratar, rör sig, ja allt. Å sen stinka gammal rutten alkohol. Fy fan för skiten! Får se vad han väljer, säkert alkoholen för han har ju inga problem. Fast det har man ju med 19 flaskor sprit tycker jag!

Just nu är jag så sviken och ledsen att jag inte orkar prata med han. För min del förstör han hela vpr familj. Å så har jag en bebis på väg med????????

• Anonym (......)

Funderar på om jag ska berätta för hans föräldrar?

• Anonym (......)

Min man är alkoholist! Vi har varit hos vårdcentralen och han kommer att få hjälp. Jag vill dock påpeka att jag aldrig har sagt att han inte fått dricka utan jag trodde att han hade detta under kontroll och att anledningen till att han blev påverkad var att han drack väldigt väldigt lite medan det inte stämde med sanningen överhuvudtaget.
    Just nu är jag bara väldigt besviken och har massor av frågor och är väldigt ledsen. Men han är väl medveten om att jag kommer att ge han en chans. Han vill sluta och har lyckats själv innan men nu har vi fått hjälp så jag hoppas att det ska lösa sig nu.

• Anonym (......)

För att jag sa att han får välja mellan familjen eller alkoholen?? Så att han han dricker en 35a om dagen är mitt fel för jag inte tycker man ska dricka varenda eviga dag. För att det kanske inte är så kul att han är full varenda jäkla helg? Detta är inte mitt fel och jag kommer inte ta på mig skulden för detta.

Svar på tråden Idag fick jag svart på vitt att min man är alkoholist