Inlägg från: lovisalarssonn |Visa alla inlägg
  • lovisalarssonn

Kan jag få pengar för ärr efter operation??

Hej! Jag har lite frågor angående ersättning för ärr efter operation. Jag lider nämligen av kompartmentsyndrom, vilket innebär att jag inte kan springa, cykla eller gå i trappor eller uppförsbackar utan att få extremt ont i mina vader. Jag har haft problem med detta i snart sex års tid och testat i princip allt, men ingenting har hjälpt. Till sist fick jag tid för operation, så för 2,5 år sedan opererade jag båda mina ben och har nu fyra stycken 10 cm ärr, två på vardera smalben. De är fortfarande lite lila-röd färgade och syns otroligt mycket. Jag har fått mycket kommentarer pga detta och det syns alltså varje gång jag har kortbyxor, klänning, kjol, bikini, träningskläder med mera... Det värsta av allt är att operationen inte ens hjälpte, så nu, 2,5 år senare har jag ondare än någonsin och det enda jag har fått ut från operationen är fyra stora ärr. 
    Vet någon om jag åtminstone kan få ut pengar för detta och isåfall vad jag måste göra? Jag behöver verkligen er hjälp för det hade känts skönt om jag kunde få ut något positivt från allt jobbigt.

Tacksam för svar och hjälp :)

• Svar på tråden Kan jag få pengar för ärr efter operation??
Svar på tråden Kan jag få pengar för ärr efter operation??