• villblitremedpcos

Pergotime slutar säljas

Jag skulle ha börjat med pergotime 5/1, men pga. att det är slut och jag tidigare provat letrozol utan resultat fick jag börja med FSH-stimulering med menopur.. skall på VUL 16/1 för att se hur det går..

Lycka till!

• villblitremedpcos

Ägglossningsstimulering med sprutor. Det är en blandning av LH och FSH (folicle stimulating hormone) i menopur. Så istället för att ta pergotime som lurar hypofysen att skapa hormon så tillför man genom sprutor. Man använder samma typ av sprutor vid IVF för att få så många ägg som möjligt.

• villblitremedpcos
    mommylife skrev 2017-01-12 22:34:23 följande:
    En fråga :)
    Varför väljer man insemination?
    Min mans spermier är bra, jag har lätt PCO och försökt få till en trea i snart två år, vi ska snart köra på ivf.. varför gör man insemination ? Kan man inte bara ligga ? Förlåt mina dumma frågor men kostnaden för insemination är såklart lägre men ivf statistiskt känns tryggare, så därför
    Vill jag ta de direkt, men vill hemskt gärna lära mig hur du och gyn/läkare resonerar :)
    Jag har fått menopur utskrivet av fertilitetsenheten. Insemination vet jag inget om, Jag antar att man använder det ofta om det är problem med samlivet eller mannen. typ.. Själv är insemination inget jag provat, vi ligger så mycket som möjligt runt ÄL istället. Spännande med IVF.
Svar på tråden Pergotime slutar säljas