• Anonym (Förvirrad)

Kläder till julfest?

Hej!

Är tjej och vi ska snart ha julfest med jobbet.

Är 100 på att jag inte vill ha klänning eller kjol eller vara allmänt överdrivet fixad.

Är det för alldagligt att ha en svart eller röd långärmad spelstopp tillsammans med svarta jeans eller skinnbyxor till ett par stängda boots??

Tacksam för svar

• Svar på tråden Kläder till julfest?
  • Anonym (Förvirrad)

Snälla någon/några som kan svara?

• Anonym (B)

Spetstopp + skinnbyxor + fina skor låter perfekt! Fixa håret mer än vanligt och fina smycken så blir det perfekt.

• Anonym (B)

Du skrev svart eller röd långärmad spetstopp. Vilken röd är det på toppen? Om det är vinröd skulle jag ta den, annars svart.

• Anonym (X)

Beror helt på vad ni brukar ha för kläder på jobbet skulle jag säga.

Hos oss följer julfesten normalt direkt inpå en arbetsdag så man har samma kläder som "på jobbet". Tror jag tänkte på att ta en röd tröja just den dagen men inte mer än så. Nu jobbar inte vi i blåställ utan på kontor så det kan såklart vara en skillnad. Det jag ville säga var bara att det inte behöver vara något avancerat. Titta på vad chefen har när han/hon ska träffa någon viktig kund t.ex.

• Carambolan

Beror på vilken typ av julfest också. Är det julbord eller sittande middag, innefest på kontoret eller abonnerad nattklubb?

• Anonym (B)
    Anonym (X) skrev 2016-11-14 23:26:14 följande:

Beror helt på vad ni brukar ha för kläder på jobbet skulle jag säga.

Hos oss följer julfesten normalt direkt inpå en arbetsdag så man har samma kläder som "på jobbet". Tror jag tänkte på att ta en röd tröja just den dagen men inte mer än så. Nu jobbar inte vi i blåställ utan på kontor så det kan såklart vara en skillnad. Det jag ville säga var bara att det inte behöver vara något avancerat. Titta på vad chefen har när han/hon ska träffa någon viktig kund t.ex.

Det lät ju otroligt trist... råder dig att inte följa hennes råd ts
  • Domesticgoddess

Beror helt på vad du jobbar med och vilken typ av fest det är tänker jag. Skinnbyxor och röd topp är vanvettigt läckert och något jag gärna har på mig när jag vill sexa till det privat. Dock inte ett klockrent val bland kollegor inom den bransch jag jobbar..

• Anonym (B)
    Domesticgoddess skrev 2016-11-14 23:45:49 följande:

Beror helt på vad du jobbar med och vilken typ av fest det är tänker jag. Skinnbyxor och röd topp är vanvettigt läckert och något jag gärna har på mig när jag vill sexa till det privat. Dock inte ett klockrent val bland kollegor inom den bransch jag jobbar..

:p haha så himla sexigt är det ju inte. Vad har du på dig när du jobbar?!
  • Domesticgoddess
    Anonym (B) skrev 2016-11-14 23:53:12 följande:

:p haha så himla sexigt är det ju inte. Vad har du på dig när du jobbar?!

Typ Flippa K el Maison Scotch funkar bra på mitt jobb. Propert och kvinnligt men inte på någpt sätt overt sexigt. Kompenserar med nätstrumpor under den propert "strax under knät" långa kjolen el klänningem för att inte känna mig helt okvinnlig i vardagen :)
  • Anonym (B)
    Domesticgoddess skrev 2016-11-15 00:04:09 följande:

Typ Flippa K el Maison Scotch funkar bra på mitt jobb. Propert och kvinnligt men inte på någpt sätt overt sexigt. Kompenserar med nätstrumpor under den propert "strax under knät" långa kjolen el klänningem för att inte känna mig helt okvinnlig i vardagen :)

Ja? Jag har en spetstopp från Filippa k :p
  • Domesticgoddess
    Anonym (B) skrev 2016-11-15 00:06:09 följande:

Ja? Jag har en spetstopp från Filippa k :p

Menade mest den generella stilen på kläder. Jag föredrar skinnbyxor framför knälånga kjolar varje dag men på mitt jobb är det helt enkelt inte ett alternativ. Så skinnbyxor på en väldigt jobbrelaterad fest vore inte heller ett alternativ för mig då det avvikit alltför mycket från den tråkiga varsagslooken. Men som sagt, beror väl helt på inom vilken sektor man jobbar.
  • Anonym (B)
    Domesticgoddess skrev 2016-11-15 00:17:22 följande:

Menade mest den generella stilen på kläder. Jag föredrar skinnbyxor framför knälånga kjolar varje dag men på mitt jobb är det helt enkelt inte ett alternativ. Så skinnbyxor på en väldigt jobbrelaterad fest vore inte heller ett alternativ för mig då det avvikit alltför mycket från den tråkiga varsagslooken. Men som sagt, beror väl helt på inom vilken sektor man jobbar.

Okej... ja det är ju väldigt olika.
  • Anonym (Förvirrad)

Jobbar på kontor och det stämmer att julfesten faller in en arbetsdag ...

det är julbord

Jag känner bara inte för just klänning eller kjol dels för jag hatar att ha på mig det under vintern och dels för att jag har några extra 5kilo som jag ska bli av med till våren. Kan tillägga att jag är 23

• Anonym (Mia)

Det beror ju på kulturen på er arbetsplats. Hos oss skulle det vara mer än ok. Här kan man ha samma kläder som man har på jobbet. Men våra julfester är alltid en avslutning på en gemensam arbetsdag, så då blir det kanske snarare konstigt om man är för uppklädd.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2016-11-15 06:45:49 följande:

Jobbar på kontor och det stämmer att julfesten faller in en arbetsdag ...

det är julbord

Jag känner bara inte för just klänning eller kjol dels för jag hatar att ha på mig det under vintern och dels för att jag har några extra 5kilo som jag ska bli av med till våren. Kan tillägga att jag är 23

Naturligtvis behöver du inte ha klänning eller kjol. Tänk jobbets vanliga klädkod + nåt lite extra. Är det en jeans och t-shirt arbetsplats tex är det ju uppklätt att ha en blus istället. Är det en väldigt formell arbetsplats kanske man rent av klär sig lite mer avslappnat och mindre formellt och uppklätt när det är fest.

Men kjol behöver du aldrig ha om du inte vill.
  • Anonym (Förvirrad)

Tack för era svar!

Ja det är som sagt bara julbord egentligen på arbetsplatsen så vem bryr sig ...

Sen ska jag inte festa loss efteråt direkt då jag behöver gå upp tidigt dagen efter

Svar på tråden Kläder till julfest?