Anonym (Bo) skrev 2016-11-16 10:21:33 följande:
Det finns olika instanser som just arbetsförmågebedömningar men det är ingen absolut nödvändighet. Om Fk satte 10% för många år sedan så vet de ju dina svårigheter och ska ju då bedöma om något förändrats till det bättre, vilket det då uppenbarligen inte har. Får jag fråga hur du försörjt dig under alla dessa år? Om nu Fk bedömde din arbetsförmåga till enbart 10% för 10 år sedan borde du ju haft åtminstone delvis sjukersättning redan då alternativt aktivitetsersättning om du var under 30 år.
Nä ok. Läkarna har bara förlängt min sjukskrivning månad efter månad, år efter år o så har det rullat på så. Depression, problem med ADL osv, så har det stått i mina läkarintyg. O det var nog för ca två år sen min förmåga sattes till 10%(kanske ännu 3-4 år tidigare hade jag en anställning på 50% som var en trygghetsanställning som avslutades, sen dess har det inte blivit nåt).
Är 40+ nu. En första ansökan om sjukersättning gjordes ca 2010, efter det har jag gått igenom utredningar o fått mina diagnoser på papper. Var en förklaring till varför saker inte funkat, för mig.