• jfaericsson

Uppfödaren svarar inte längre?

Hej!
    Kanske fånigt detta men vet verkligen vad jag ska göra..
    Jag och min sambo har bestämt oss för att skaffa hund och har varit i kontakt med en uppfödare som ska ha valpar i december.
    Vi har haft kontakt över mail en längre tid och förra veckan var vi där och hälsade på familjen och deras hundar. Nu börjar det jag behöver hjälp med.. Uppfödaren har varit mycket snabb med svar förut, och när vi var där och träffade dom upplevde både jag och min sambo att vi kom väldigt bra överens och vi skulle höras vidare osv. 
    Dagen efter skickade jag ett mail och tackade för att vi fick komma och bara för att förtydliga att vi verkligen är intresserad av en valp, men detta har jag ej fått svar på. 
    Betyder det att uppfödaren inte tycker vi är lämpliga? Som sagt fick jag svar väldigt snabbt innan mötet, men nu flera dagar senare så har jag inte fått svar än.
    Vad gör jag? :/

• Svar på tråden Uppfödaren svarar inte längre?
  • Birgitta02

Eller så har de haft hundvakt och är ute på lite ledighet.
    Om ni haft så mycket kontakt så är det säkert inga problem. Alla valpar kanske är tingade och därför håller de inte så mycket öga på mailen? Finns massor av förklaringar.

Skicka ett sms eller ring om du oroar dig.

• Birgitta02

En sak till: Du bad inte om ett svar heller? Ni tackade för titten och försäkrade att ni fortf är intresserade. Det behöver man ju inte svara på. Kan jag tycka.

• Anonym (Joe)

Det låter som vår uppfödare. Fast vi hann iaf köpa hunden innan dom bestämde sig för att dom inte ville ha kontakt. Förmodligen för att dom visste att dom avlade på allergihundar, vilket vi blev medvetna om efter ett par veckor. Dom svarade aldrig mer...

• Långbenopluto
    Anonym (Joe) skrev 2016-11-15 15:28:23 följande:
    Det låter som vår uppfödare. Fast vi hann iaf köpa hunden innan dom bestämde sig för att dom inte ville ha kontakt. Förmodligen för att dom visste att dom avlade på allergihundar, vilket vi blev medvetna om efter ett par veckor. Dom svarade aldrig mer...
    Allergihundar? Vad är det?
  • Anonym (Joe)
    Scalaren skrev 2016-11-15 18:53:25 följande:

Allergihundar? Vad är det?

Hundar som har allergi. Vi har haft ett helvete men har kontroll iaf på det nu. Någorlunda.
  • jfaericsson

Tack för svaren!

Jag har inte ringt, smsat eller mailat igen då jag inte gillar att vara för på. Men har hon inte hört av sig denna veckan så hör jag av mig till henne i början på nästa vecka. :)

Jag skrev mer i mailet och frågade lite om att tinga och lägga handpenning, men de kan ju ligga sjuka eller vara bortresta som ni skriver. 
    Det är ju olika saker man vill veta, t.ex. om de tycker att vi är passande och att vi står med på listan. Annars vill vi leta vidare, då vi bestämt oss för detta.. :)

Men tack iallafall ni som svarat! Behövde bara få höra andras tankar om detta :D

• annapeka

Hej! Måste fråga... Vilken ras är det som har allergi? Ni har såklart varit hos vetrinär, men kan säga att vår hund hade ju mjällkvalster. Inte något som syns men om det förblir obehandlat så leder det till eksem och svår klåda... Bara en tanke.

Hoppas det löser sig för er!

• Anonym (Joe)
    annapeka skrev 2016-11-16 11:20:17 följande:

Hej! Måste fråga... Vilken ras är det som har allergi? Ni har såklart varit hos vetrinär, men kan säga att vår hund hade ju mjällkvalster. Inte något som syns men om det förblir obehandlat så leder det till eksem och svår klåda... Bara en tanke.

Hoppas det löser sig för er!

Frågar du mig? Schäfer
Svar på tråden Uppfödaren svarar inte längre?