Inlägg från: Mallemamma |Visa alla inlägg
  • Mallemamma

test

Vad är det som gör att du tror du hade ägglossning den 5e?? Låter väldigt otroligt om din mens började bara en vecka tidigare, och sen att du skulle få positivt på graviditetstest bara 4 dagar efter ägglossning är också högst otroligt. Testet du tog ser lite konstigt ut, med färg där det inte ska vara, jag hade räknat det som ogiltigt och tagit ett nytt.

Försöker ni bli gravida? Ägglossning sker oftast runt 14 dagar efter mensens första dag (genomsnittet), men det beror på menscykelns längd också. Sedan brukar graviditetstest kunna visa positivt tidigast 10 dagar efter ägglossning, ibland senare men oftast inte tidigare. Har ni haft sex flera gånger och prickat in ÄL som ovan skriver borde varit runt den 12e så skulle ett graviditetstest kunna visa positivt om ca en vecka :)

Allt är såklart individuellt beroende på menscykelns längd och regelbundenhet, men att ha så kort cykel som du beskriver ovan är inte vanligt. Tips är att ladda ner en app som kan hjälpa er att räkna ut när du har ägglossning baserat på din mens :)

Lycka till.

• Mallemamma

Symtomen du känner skulle också kunna tyda på att du har ägglossning just nu, så kör på ikväll om ni vill göra bebis ;)

• Mallemamma
    Mandypanndy skrev 2016-11-15 22:47:49 följande:

Jag har en app som jag följer. Ja jo vi vill försöka göra en bebis. Appen jag har heter p- tracker. Och det var den som visade att jag skulle ha ägglossning då. Jag har svårt med engelskan så måste har app som är med svensk språk.

I maj den 18 började mensen den varade i 10 dagar sen där efter fick jag inte min mens för än nu den 29 oktober till 4 november,Och så lång mellan har det aldrig varit tidigare.

Okej! Med så oregelbunden mens kan man inte riktigt lita på en app.. det bästa vore nog att använda ägglossnings-tester för att se när ägglossning är :) eller bara sexa regelbundet och hoppas på det bästa. Ta ett till test om någon vecka och se om det kan vara en graviditet på gång.

Lycka till!
Svar på tråden test