Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

test

Du kan omöjligt få ett positivt gravtest 4 dagar efter äl. Ägget har inte fäst då. De tar 5 dagar för det befruktade ägget att dela sig till en blastocyst. Sen fäster det i livmodern. Sen produceras hcg som går ut till mamman och det tar några dagar för det att bli så pass högt att det syns på ett test.

• frestelsen
    Mandypanndy skrev 2016-11-16 07:54:53 följande:

Ja jag har förstått nu att testet har typ visat en sak och att den inte är en korrekt. Utan vi får kämpa vidare på att göra bebis.

kämpa på:) ville bara tala om då många testar allt för tidigt.

Ja som du skrev tidigare, ligg regelbundet, pröva äl test. Du kan ävet testa att tempa, googla hur man gör.

Vissa blir gravida på en gång, andra tar det lite längre tid. Själv är jag gravid igen efter 2 års kämpande med både missfall och MA i ryggsäcken.

Håller tummarna att du får ditt plus snart:)
  • frestelsen
    Madde87 skrev 2016-11-16 08:27:42 följande:

Ville bara säga att det visst kan vara ägglossning så tidigt. Min menscykel var 28 dagar och hade ägglossning 9 dagar efter första mensdag. Jag tog ägglossningstest.

Klart man kan ha äl tidigare eller senare. Finns de som har äl under mens. Dock är inte äl test 100% på att ägget släpper. Haft många positiva äl test men inget ägg släpper(bekräftat via vul) att tillägga är även att efter pos äl test släpper ägget ca 48h efter.
Svar på tråden test