Inlägg från: Benedicte |Visa alla inlägg
  • Benedicte

Dottern hatar mig :(

Ärligt talat så känner jag igen detta tydligt. Din dotter är på väg in i puberteten. Har en dotter på 9 år som började bete sig på det viset för 1 år sedan.

Blir arg för ingenting och tycker att man skäller så fort man ger konstruktiv kritik, tjat om läxor o.s.v. Tycker till och men att läraren tvingar henne att säga förlåt till kompisarna medan kompisarna slipper säga förlåt(vilket troligen inte stämmer).

Ta en titt på henne, börjar hon få bröst?

Jag har gjort precis som du och hon har inte blivit mindre öppnare mot mig för det. Snarare tvärt om. Vi kan vara öppna och ärliga och framför allt så kan vi resonera om vad som hände efter hon lugnat ner sig.

Och ja jag har stortjutit framför min dotter vid bråk när jag känner att jag inte nått fram med ord till henne och då har hon vaknat och insett vad hon håller på med.

Om du nu jobbar inom psykiatrin så vet du att det är inte fel att visa sina känslor, bara de är relevanta för situationen.

Du har handskat med situationen på ett adekvat sätt så du har inget att ångra.

Svar på tråden Dottern hatar mig :(