• Kär men ledsen

Hjälp

Hej, jag är en kvinna på 40 år. Har bra ekonomi och driver mitt egna företag.
    För ett år sen träffade jag en man via mitt arbete från Lettland. Jag blev störtkär direkt. Vi började direkt att prata på telefon. Fick då reda på att han ex dog i hjärntumör förra året. Vi började träffas när han var i Sverige och vi började samarbeta.  Han har alltid haft ett behov att vara för sig själv. Det kan jag ta men allt blir bara värre och värre. Nu när han åker hem så försvinner han i flera dagar och försöker jag ta upp detta så slänger han på telefonen. Hans son kom och hälsade på här och när min man fick en av sina humörsvängningar så sa tom hans 15 åriga son till sin pappa och stod upp för mig. Sa till mig att pappa blir arg på mig sådär också och det är inte ok.

Han har nu erkänt att han känner sig deprimerad och han avskärmar sig helt från mig tidvis. Sen när han bor här ca 2 veckor per mån så kan det också vara så bra. Tills han blir sur utan att jag ens fattar varför. Sen så kommer han bara och kramar mig och då ska allt vara bra.

Han har flörtat med en tjej på nätet. Jag blev rasande men det är ingen tjej han har träffat och det vet jag pga vart hon bor inte för att han säger det. Hon har också sagt till mig att han berättat om mig och det var oskyldigt.

Jag har aldrig varit så kär som jag är nu och vi kan ha det så kul ihop men vad ska jag göra. Känner mig utnyttjad och obetydlig nu.

Ge mig råd snälla

Svar på tråden Hjälp