Inlägg från: jennii89 |Visa alla inlägg
  • jennii89

Bf mars 2017. Fler? :)

Hej alla!

Jag är i vecka 24 med mitt andra barn.

Jag har en flicka sen tidigare på 2,5 år och väntar u ytterligare en flicka i mars :)

Magen växer och det sparkas hej vilt där inne just i skrivande stund.

Hittills har graviditeten gått supersnabbt om man jämnför med förra då man räkna ner dagarna direkt. I denna graviditet har man inte hunnit sätta sig in i det på samma sätt som innan.... Tills nu! Längtan är outhärdlig och jag vill vara i vecka 40! :p haha. Därför tänkte jag om de e fler som vill följas åt i längtan efter sin bebis?

Snacka vagnar, spjälsäng, babynest.... när inhandlar ni? När dekorerar ni o köper kläder? ... e så nyfiken på om fler är där jag e idag :)

Jag är förresten 27 år gammal och bor tillsammans med min fästman :)

• Svar på tråden Bf mars 2017. Fler? :)
  • jennii89

Hej va kul att ni vill följas! :)

Liii91: åh första barnet! Då tyckte jag allt gick såååå långsamt för man va himla ivrig och det var det enda man tänkte på. Är självklart väldigt ivrig o tänker på det större delen av tiden nu också, men den lilla tjejen här hemma får en att inte dö av längtan som sist. Hur tycker du det känns? :)

Asså hon sa åå ultraljudet "idag ser det ut som en flicka. För annars skulle man sett nåt hängde utanför.. men man kan ju aldrig veta hundra procent så man ska ju inte bli allt för förvånad om de kommer en pojke"... så hon lät ju inte jätte tydlig. Så ja sa att jag gärna ville planera utefter könet så hur pass säker va hon? Då svarade

att hon att hade ja inte vetat eller trott något så hade ja inte sagt

Nåt alls.. de ser ut som en flicka men som sagt

Så vill ja inte säga till hundra procent. De gör ja aldrig". I min förra graviditet vill RUL så var det dock inget

Snack om saken.. då sa den bm att de e en flicka!. Men ja... troligtvis e de väl de nu också men inte lika självklart som sist :p

Hur var det för dig då, var dom säkra på könet vid ert RUL? :)

Pepen88: oj va kul! Fjärde barnet, hur gamla är dom andra? :)

Jaha.. va är det som gjort att du räknat så från dag ett? Haha asså ja menar att de sägs att man brukar lugna sig lite vid 2a o 3e o så... så tänkte mest om graviditeten varit jobbig fysiskt? 3andra barn borde ju hålla en sysselsatt, haha :) va roligt med stor familj. Själv har jag alltid sagt att ja vill ha 3 barn men min sambo har ett sen tidigare så det verkar som om 2 biologiska och ett bonus får räcka :)

• jennii89

Oh va kul att ni vill följas alla! :)

Har ni redan köpt?? jag är också sugen på att köpa men min sambo tycker ja e för ivrig då :p

Vi har jätte mycket fina kläder sen vår dotter som nu är 2,5 år så vi har en del redan men man vill ju såklart köpa nya också, för känslan skull :)

Sen har vi en helt ny vagn som vår dotter använt i 2 år och så en bilstol.

Däremot så slängde vi både babygym o babysitter så det ska införskaffas:) Sen så såklart nappar och flaskor mm. Ska bli såå mysigt att handla !

jag gick in i vecka 25 idag och jag e asså sjukt tung redan... hur ska detta gå?! :p

Fler än jag som springer på toaletten o kissar hela nätterna?

Ha nu en mysig fredag. Själv blir de titta på idol med flickorna o sambon :) Kram på er!

• jennii89

Liii91: ja Goa kläder och en filt borde räcka i den månaden.. fast april kan ju vara lite lurig med vädret. Hade jag varit dig hade jag investerat i en go åkpåse. Det har vi sen förra o då fick vi henne i slutet av februari o hade användning av den jätte länge för den e varm o gå men man kan också knäppa upp den helt om de e lite varmare. Så de hade ja nog investerat :)

Det blir nog en investering i spjälsäng nästa månad iaf... så inte alla utgifter kommer på en o samma gång i slutet :)

Zettes: va roligt! Det var tätt mellan barnen :)

• jennii89

Hej.

Ska ja bara helt ärlig så mår jag inte helt på topp i min graviditet just nu. Magen är rund och fin så de e det enda som känns bra just nu.

Jag är för det första otroligt förstoppad. Det är nu andra gånger jag sitter på toaletten denna veckan i över en timme per gång och försöker göra nr 2... och det är otroligt kämpigt o smärtsamt.

Jag har även fått foglossning så på nätterna känns det som knivar som drar längs baksidan av benen o ja kan inte lyfta min dotter allt för mycket.

Jag är kissig konstant o får gå på toaletten ca 3-5 gånger per natt. Så.... Ja... min graviditet är rätt jobbig för tillfället.

Dessutom är hormonerna sådär.... Ja e trött, ledsen o arg för i nästa sekund vara glad.

Inget positivt inlägg detta.. ber om ursäkt.

Hur mår ni andra? Hoppas ni mår bättre iaf :)

Kram på er!

• jennii89

Vad det är många som väntar flickor här i tråden :)

Har ni kommit på namn än? Själv har vi spikat sen någon vecka tillbaka, vi var tidiga med namn till vår första dotter också. Detta barnet kommer att heta Emilia som tilltalsnamn och Ellinor som andranamn.

De e rätt intressant att du frågar liii91 om hur länge vi försökte.. för med första barnet tog det exakt 12 månader från de att ja slutat me mina minipiller. jag var då livrädd att jag inte kunde få barn. Denna gången hade ja haft kopparspiral, så jag tog ut min kopparspiral och hann inte ens få min mens innan jag var gravid. Så första försöket med denna plutten :) självdå?

Idag mår jag mycket bättre va gäller foglossning o känslor... däremot har ja åkt på en jäkla nackspärr... men de har ju inte med graviditeten att göra.

Och idag köpte vi en spjälsäng också! Såå mysigt !!:)

Svar på tråden Bf mars 2017. Fler? :)