Inlägg från: Anonym (Rökning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rökning)

Tror ni att rökare lever kortare än andra ?

Ja som rubriken lyder .. tror ni att rökare lever mindre än andra ? Jag har funderat på detta ett bra tag nu. Jag har rest väldigt mycket i Europa och runt om i världen . I många andra länder röker folk sen tonåren ända tills de blir gammla. Det känns snarare ovanligt att inte röka än och röka. I vissa länder lever man inte lika länge som i Sverige men de flesta lever i alla fall tills de blir 75 -77 år i snitt . I många länder röker man även i hemmet ( i köket för det mesta) villet jag tycker är hemskt då man aldrig har ren luft jag tänker på barnen i första hand.

• Svar på tråden Tror ni att rökare lever kortare än andra ?
  • Anonym (Rökning)
    klyban skrev 2016-11-16 00:03:20 följande:

Vad har detta med missbruk att göra, vore det inte bättre i nån medicintråd?

Och frågan sen då, det är inte 1800-talet vi är ifrån.

Oj nja missbruk inte missbruk det blev lite fel

där ville ha det under "kroppsligt". Men jag hade en fråga där jag ville byta lite tankar och se vad andra har för åsikter. Ditt svar hör inte hit direkt!
  • Anonym (Rökning)

Det jag menar är om rökning verkligen förkortar allas liv? . Vi säger att vi har två personer A och B . A röker inte B röker, är ni säkra på att A lever längre bara för att han inte rökte ? Och hur mycket tror ni att cigaretter förkosrtar livet med . Forskningen visar allt mellan 10-15 å. Det tror inte jag på , det finns inga bevis på att personerna skulle ha levt längre direkt.

Svar på tråden Tror ni att rökare lever kortare än andra ?