Inlägg från: Hallonfrossa |Visa alla inlägg
  • Hallonfrossa

Bebisverkstad dec/jan

Mjölk skrev 2016-12-19 18:25:36 följande:

Jaha, nä ser ett streck, trodde det var det man skulle se. Finns ju så många varianter.

Ja det finns ju det ;)

Nä jag avvaktar nog ett par dagar nu även om jag fick detta idag, ska bara vara 1 lodrätt streck på detta) men blir tokig av att hålla på, så har inte mensen kommit efter jul så testar jag igen :)

• Hallonfrossa
    Mjölk skrev 2016-12-20 17:46:16 följande:

Mmm spännande! Vänta tycker jag. Som sagt det tog 1-2 veckor efter bim för mig innan det blev positivt.

Började blöda i fm så det blir inget här i dec :/ men på't igen i januari :)
  • Hallonfrossa
    Mjölk skrev 2016-12-21 22:36:06 följande:

Åh jobbigt!!!

Jag fick ju mens 15:e så ska börja testa äl 25:e.

Och jag ska börja testa runt nyår :)

Ser fram emot en ny period med försök faktiskt :)
  • Hallonfrossa
    Mjölk skrev 2017-01-01 19:25:24 följande:

Gjorde insemination sent den 26:e sen fick jag utslag på stickan dagen efter på förmiddagen. Så spännande.

Vilken fullträff :)

Här väntar vi fortfarande på äl, har jätte ont i äggstockarna och det sticker och värker brösten så jag antar att den är på g, fick även första utslaget på äl test i kväll, inte positivt men det var inte blanka längre i alla fall så nu hoppas vi att det ökar.

Vi sexar på här hemma ändå ju men skulle vara skönt att få det lite mer bekräftat :)

När har du bim? :)
  • Hallonfrossa
    Mjölk skrev 2017-01-01 20:25:53 följande:

Mmm mycket spännande! Har bim runt 12:e januari.

Hoppas på att det blir äl snart för er också, det verkar ju så iaf! ???? Ja, ha härlig älskog, gärna med orgasmer efter ejakulation. Jag kör med vibrator efteråt. ????

Jasså?

Blir det bättre effekt om man får orgasm? :)
  • Hallonfrossa
    Mjölk skrev 2017-01-01 21:46:31 följande:

Ja, alltså det är ju naturens egna mekanism. Dels så vidgar sig livmodertappen samt kommer framåt mer och dels så hjälper sammandragningarna till så att sperman får extra hjälp in.

Jaha! ! Där lärde man sig något nytt :) :)

Brukar du vänta till bim innan du testar? :)
  • Hallonfrossa
    Mjölk skrev 2017-01-01 22:23:51 följande:

Det här är ju den egentligt första gången så brukar inget. ???? Men sist jag var gravid testade jag en vecka efter bim och då visade testet inget. Tog test veckan därpå o då var det positivt. Hur brukar du göra?

Jag är ju så himla nyfiken, så brukar alltid testa från äl+9-10 där omkring, men denna gången ska jag försöka vänta in bim men det är så svårt haha :)
  • Hallonfrossa
    Mjölk skrev 2017-01-01 22:35:33 följande:

Kan förstå att det! Men när kan man börja testa egentligen?

Tror att man minst måste vara runt äl+8 men det är i lägsta laget, det har ju så mycket att göra med när ägget fäster ju, de kan ju sväva runt i livmodern någon dag innan det fäster och då börjar ju hcg utsöndras senare så därför rekommenderar de väll inte innan äl+14, men jag själv har alltid fått + på äl+ 10 med alla barn utom senaste nu, som inte gav + innan bim+12.
  • Hallonfrossa
    Mjölk skrev 2017-01-01 22:49:08 följande:

Ja just det, så är det ju. ???? Får iaf vänta några dagar till iaf. ????

Ja men snart så :)

Själv har jag ca 19 dagar kvar till bim .går sååå segt haha
  • Hallonfrossa
    fritil9 skrev 2017-01-01 22:48:25 följande:

Hoppar in här :) Jag och min flickvän gjorde ett inseminationsförsök 19/12 på klinik och har bim 3/1! Börjar bli så otålig! Gjorde ett test igår, men det var negativt. Har haft mensvärk i ca 1 vecka, men inga färgade flytningar eller så.. får se vad som händer! Så förväntansfulla nu!

Håller tummarna för er andra :)

Välkommen hit! Så spännande!

Hoppas på.+ snart för er :)
  • Hallonfrossa

Just precis nu för 2 min sedan så gjorde det jätte ont i höger äggstock, det kändes som att det drog ihop sig och sedan bubblade det till och sen försvann smärtan.

Kan det ha varit ägget som lossnade tro? :)

Kan man känna den så tydligt, vet att jag kände lika när jag blev gravid med barn nr 3

• Hallonfrossa
    fritil9 skrev 2017-01-03 15:23:47 följande:

Nej inte 100% men 99%! Tänkte tagit ett test imorse, men vaknade med världens mensvärk, så väntar på att det ska börja "rinna". :)

Mn nej! :(

Hoppas det bara är en mellanblödning och att allt är som det ska :)
  • Hallonfrossa
    fritil9 skrev 2017-01-03 16:54:12 följande:

Någonstans känns det konstigt denna gång.. brukar inte få denna "starka" mensvärken förrän när blodet kommit så att säga, och brukar vara exakt på dagen.. denna gång vaknade jag med hemsk mensvärk, men ännu ingen mens, bara blodblandade trådiga flytningar! Hmm.. har den inte kommit inatt tar jag nog ett test i morgon bitti!

Hur går det för dig?
  • Hallonfrossa

Här hemma har jag äntligen fått positivt äl test så bara att sexa på som galningar nu då

Har nog ganska så lång follikulär fas, är i dag på cd 19 och senaste barnet hade jag på dag 28, seg väntan.

Men nu så är det snart bim igen

• Hallonfrossa
    fritil9 skrev 2017-01-07 20:37:16 följande:

Här går det inge bra, mensen kom på bim dagen sen.. så nu väntar vi på äl och ännu en resa mot kliniken.. ????

Väntan är ju det värsta alltså!! Men sexa på så håller jag tummarna!! ????

Så tjatigt! När har du äl?

Ja den är tjatig men att jag faktiskt fick positivt äl test är helt otroligt, har inte fått det med någon av mina 4 barn :)
  • Hallonfrossa
    Mjölk skrev 2017-01-08 17:13:28 följande:

Åh underbart! När blir bim för er då?

Här blir det bim 21:a!

Är du oxå med i Facebook gruppen?
  • Hallonfrossa
    Mjölk skrev 2017-01-08 19:45:53 följande:

Åh nice. Här 11:e. Menar du FB-gruppen Planerar?

Ja precis!

Tyckte jag kände igen din bild :) och din historia där :)

Åh snart ju :)

Har du några känningar?
  • Hallonfrossa
    Mjölk skrev 2017-01-08 19:59:20 följande:

Aha, vad heter du? Jag är Henrietta.

Ja, det är mycket snart. Testade negativt i fredags morse med tidigt test. :( Men men nu väntar jag till onsdag morgon. ????

Jag har mått lite illa från o till, lite tröttare och haft lite molvärk från o till. Fick nidblödning natten till den 3:e.

Själv?

Ida heter jag, låter ju lovande för dig :)

Nä jag har bara träningsvärk i magen sedan äl annars är det för tidigt att känna något :)
  • Hallonfrossa

[quote=77295487][quote-nick]Mjölk skrev 2017-01-10 13:05:24 följande:[/quote-nick][/quote]

Stort grattis igen :)

Vill oxååå

• Hallonfrossa
    Mjölk skrev 2017-01-11 10:12:30 följande:

Tack!!!!! Tog ett test till imorse. ???? Hur går det för er?

Är bara på äl+4 idag så är i väntans tider :)
Svar på tråden Bebisverkstad dec/jan