• Mjölk

Bebisverkstad dec/jan

Hallonfrossa skrev 2017-01-01 20:35:22 följande:

Jasså?

Blir det bättre effekt om man får orgasm? :)

Ja, alltså det är ju naturens egna mekanism. Dels så vidgar sig livmodertappen samt kommer framåt mer och dels så hjälper sammandragningarna till så att sperman får extra hjälp in.
  • Mjölk
    Hallonfrossa skrev 2017-01-01 22:18:15 följande:

Jaha! ! Där lärde man sig något nytt :) :)

Brukar du vänta till bim innan du testar? :)

Det här är ju den egentligt första gången så brukar inget. ???? Men sist jag var gravid testade jag en vecka efter bim och då visade testet inget. Tog test veckan därpå o då var det positivt. Hur brukar du göra?
  • Mjölk
    Hallonfrossa skrev 2017-01-01 22:29:34 följande:

Jag är ju så himla nyfiken, så brukar alltid testa från äl+9-10 där omkring, men denna gången ska jag försöka vänta in bim men det är så svårt haha :)

Kan förstå att det! Men när kan man börja testa egentligen?
  • Mjölk
    Hallonfrossa skrev 2017-01-01 22:40:42 följande:

Tror att man minst måste vara runt äl+8 men det är i lägsta laget, det har ju så mycket att göra med när ägget fäster ju, de kan ju sväva runt i livmodern någon dag innan det fäster och då börjar ju hcg utsöndras senare så därför rekommenderar de väll inte innan äl+14, men jag själv har alltid fått + på äl+ 10 med alla barn utom senaste nu, som inte gav + innan bim+12.

Ja just det, så är det ju. ???? Får iaf vänta några dagar till iaf. ????
  • Mjölk
    fritil9 skrev 2017-01-01 22:48:25 följande:

Hoppar in här :) Jag och min flickvän gjorde ett inseminationsförsök 19/12 på klinik och har bim 3/1! Börjar bli så otålig! Gjorde ett test igår, men det var negativt. Har haft mensvärk i ca 1 vecka, men inga färgade flytningar eller så.. får se vad som händer! Så förväntansfulla nu!

Håller tummarna för er andra :)

Åh vad spännande! Välkommen hit! ???? Hoppas det blir positivt snart!
  • Mjölk
    Hallonfrossa skrev 2017-01-01 22:51:35 följande:

Ja men snart så :)

Själv har jag ca 19 dagar kvar till bim .går sååå segt haha

Ja, det går verkligen segt när man väntar så här...

Håller tummarna för er nu iaf!
  • Mjölk
    fritil9 skrev 2017-01-02 05:41:23 följande:

Tack!! :D Håller alla tummar och tår för att slippa mensen!!

Mmmm jag också!

Vi ser till att få bebisar 2017! ????
  • Mjölk
    fritil9 skrev 2017-01-02 21:46:42 följande:

Tack! Idag kom bruna, trådiga(?) flytningar dock.. verkar inte tagit denna gång :'(

• Mjölk
    fritil9 skrev 2017-01-02 21:46:42 följande:

Tack! Idag kom bruna, trådiga(?) flytningar dock.. verkar inte tagit denna gång :'(

Åh vad trist!

Hoppas på nästa gång då! ???
  • Mjölk
    fritil9 skrev 2017-01-02 22:21:04 följande:

Ja det får vi göra! Tråkigt! Hade en sån känsla att det blivit denna gång! Haft molvärk länge, brukar bara ha ont första dagen på mens annars! Så ledsen :'(

Låter trist, men det är väl inte helt säkert än?
Svar på tråden Bebisverkstad dec/jan