Inlägg från: Anonym (e) |Visa alla inlägg
  • Anonym (e)

Lesbisk mamma

Usch, vad fruktansvärt barnslig din syster verkar. Ni får ta er tid att sörja att era föräldrar gått isär, men inte fasen ska ni börja mobba er mor för att hon valde lämna er far för att vara lycklig.

• Anonym (e)

Men alltså, varför är du så arg på henne? var hon otrogen innan hon och din far bestämde sig för att skiljas? Jag får inte riktigt den bilden av det du skriver.

• Anonym (e)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 20:14:00 följande:
    Nej hon var inte otrogen, annars hade pappa sagt det. Men hon lämnade honom efter flera års långt förhållande. Och tre döttrar, så man kan nästan säga det. Man reagerar olika, jag kan tycka min syster överdriver. Men jag har ingen rätt att säga hur hon säger och styra hennes känslor.
    Man ska inte tvinga sig själv att stanna i ett förhållande bara för att man har barn, hon är en människa hon med. Ni är dessutom rätt stora, förstår inte hur ni kan ta det så illa som ni gör.
  • Anonym (e)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 20:20:20 följande:
    Jag har tagit det bäst. Eller ja ynsta systern. Men jag vill inte träffa henne och förstår inte varför hon ringer mig hela tiden. Har inte varit otrevlig mot henne, det är min syster .
    Klart hon ringer dig, hon är din mamma.

Mina föräldrar gick isär när jag var 10 år, gick hur bra som helst, jag var mest glad över att få ett till rum. Man har ju kvar alla människor runt sig, bara lite mer utspritt. 
  • Anonym (e)
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-18 09:49:52 följande:
    Behöver hjälp igen!!!

HUR KAN MAMMA SKADA OSS SÅHÄR? Tänk så överlever hon inte. Varför varför tänker inte hon på oss. Jag behöver min mamma levande
    Vilket extremt själviskt tänk, borde fan skämmas. Nu har jag inte läst hela tråden, så jag vet inte din ålder, men fan, SKÄRP DIG.

Din mor mår dåligt och försöker ta sitt liv, och du vinklar det åt att hon är elak mot er? Din syrra är ett svin utifrån det jag läst.

Var snäll och stötta din mor och ta avstånd från din systers agerande.
  • Anonym (e)
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-18 12:36:00 följande:
    Jag har inte gjort min mor någonting träffade henne innan. Det är min syster, det är på henne.
    Det var du som skrev "HUR KAN MAMMA SKADA OSS SÅHÄR? Tänk så överlever hon inte. Varför varför tänker inte hon på oss.", det var det jag syftade på. Jag hoppas att det var chocken som fick dig att se det ur ett sånt själviskt perspektiv och att du inte skäller ut din stackars mamma för att hon försökte ta sitt liv. 

Sen ja, din syster är ju inte mycket att ha. Vet som sagt inte hur gamla ni är, men om min syrra hade varit ett sånt svin så hade jag inte velat ha henne i mitt liv.
  • Anonym (e)
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-18 12:50:14 följande:
    Jag är osams med henne. Mormor och morfar sa att det absolut inte är mitt fel. Hon har ångest för att hon försökte göra det. Tänk så hade vi hittat henne.
    Vet inte riktigt hur du menar nu, men om du beter dig bra så är det såklart inte "ditt fel", din systers beteende kan däremot ha bidragit till din mors dåliga mående och hennes självmordsförsök. Det är inte lätt när ens barn tycker man är äcklig och vägrar kontakt, även om det bara är ett av barnen.
  • Anonym (e)
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-18 13:04:14 följande:
    Hon vill inte ens träffa oss, hon orkar inte prata. Hennes flickvän mormor och morfar vill hon träffa och min yngsta syster. Pappa sa att tur ingen av barnen hittade henne.
    Antar att det är hårt för henne just nu, hon känner väl viss skam skulle jag tro, det är nog inte så ovanligt när man försökt ta självmord. Ge henne lite tid men visa att du finns där, kanske räcker med ett sms om hon inte vill ses, eller om du orkar: ett fint handskrivet brev som din yngste syster eller mormor/morfar tar med.
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-18 13:01:00 följande:
    Min syster sa bara att synd att hon inte lyckades. Jag känner bara varför varför? Min pappa började gråta.
    Som jag sa, din syster är ett svin.
  • Anonym (e)
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-18 13:13:07 följande:
    Skrev ett sms jag älskar dig och du är den viktigaste i mitt liv och att jag behövde henne fick bara ett hjärta som svar. Sen skrev jag säg till när du orkar träffas då svarade hon inte alls.
    Okej, då har du nog gjort det du kan just nu.
  • Anonym (e)
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-18 13:22:43 följande:
    Jag har aldrig gjort henne illa, varför får jag då bara ett hjärta som svar. Varför får hennes flickvän och hennes föräldrar vara där men inte jag?
    Som sagt, hon kanske skäms, det är väl dig hon känner att hon svikit mest, så det kanske är därför hon tycker det är jobbigt att se dig just nu, det går över.

Hände det idag? I så fall är det väl inte så konstigt att saker och ting är som de är just nu, jag skulle inte heller ha velat prata med alla om jag just försökt ta självmord.
  • Anonym (e)

Jag hade nog sjukanmält mig från skolan den här veckan om jag vore du, vet dock inte om man "får" göra det nu för tiden, men anledningen verkar ju stark nog, tycker jag.

Svar på tråden Lesbisk mamma